Új webáruházzal gazdagodik Magyarország
Fotó: Shutterstock

Saját online áruházat indít az OTP

Belép a magyar e-kereskedelem piacára az OTP. Már az idén nyáron elindítja a saját webáruházát, a Fizzt, amivel a szektor meghatározó szereplőjévé kíván válni. Olyan versenytársakkal kell szembenéznie a kereskedelem ezen szegmensében, mint például az eMAG.


Beszáll a webáruházak piacára az OTP

Az OTP csoport a LinkedIn-en jelentette be, hogy előreláthatóan a nyár végén elindítja a fizz.hu-t. Ez egy eMAG-hoz és Pepitához hasonló, piactér-modellre építő webáruház lesz. Egyébként az oldalt már tesztelik a cégcsoport munkatársai.

A fizz.hu folyamatosan bővülő szolgáltatásokkal és termékportfolióval rendelkező webshop. Nem titkolt célunk pedig az, hogy a jövőben Magyarország egyik legjobb webáruháza legyünk

- áll a fizz.hu indulását bejelentő LinkedIn posztban.

A hwsw arról ír, a fizz.hu hátterében az OTP Bank százszázalékos tulajdonában álló OTP Ecosystem állhat. A csapat jelentős része a romániai tulajdonos kezében lévő eMAG-tól érkezhet. Az ügyvezetője pedig a Mol korábbi e-kereskedelmi vezetője, Szőcs András lehet.

Az OTP eddig elsősorban fizetési szolgáltatóként volt jelen a hazai e-kereskedelemben az általuk fejlesztett SimplePay online fizetési megoldással. A fejlesztésük 2016-ban indult, majd hamar az egyik legnépszerűbb fizetési formává vált Magyarországon. Jelenleg több mint 20 ezer elfogadóhellyel bír.

Itt verik el a legtöbb pénzt a hazai online vásárlók

Egyébként a GKID 2022-es, online értékesítési adatokra épülő e-kereskedelmi toplistájából kiderül, továbbra is – immár negyedik éve – a romániai eredetű eMAG a legnagyobb forgalmú webáruház Magyarországon. Őket a cseh Alza magyarországi online üzlete követi, a harmadik pedig a német tulajdonú Mediamarkt műszaki áruház. A három webshop mind megőrizte a tavalyi helyezését.

Viszont a negyedik helyezett az online piac egy új belépője, a svédországi eredetű IKEA. Az ötödik a cseh tulajdonban lévő Kifli.hu, egy helyet javítva a tavalyi helyezéséhez képest. Ráadásul a saját kategóriájában, az FMCG (napi fogyasztási cikkek) szegmensben piacvezetővé vált. Így az e-kereskedelemben megelőzte például a Tescót is, amely összesítésben sem szerepelt fényesen tavaly: a negyedikről a nyolcadik helyre csúszott.

A legnagyobb magyar tulajdonú cég az e-kereskedelmen az Euronics lett. Összesítésben a hetedik helyen végzett, közvetlenül a Telekom mögött. A TOP10-ben további két hazai cég szerepel, az Aqua és az iPon számítástechnikai üzletek.

A TOP15-ben lévő cégek összforgalma a 2021-es 520 milliárdról 565 milliárdra nőtt 2022-ben. Ez valamivel kevesebb, mint a hazai e-kereskedelmet összességében jellemző 9,9 százalékos bővülés. Egyébként a 15 top e-üzlet adta a szektor teljes forgalmának a 43 százalékát. Az eMAG tavalyi, 194 milliárdos forgalma a teljes piac 14,7 százalékát fedte le.

Ne hagyd ki!