A Primark a világ egyik legismertebb ruházati áruházlánca. Azt már néhány hónapja tudni lehet, hogy még az idén megnyitja az első üzletét Magyarországon. A napokban pontosították, mikortól várja a vásárlókat a budapesti bolt.
.
Üzletet nyit a Primark az országban az ősszel
Az év elején derült ki, üzletet nyit Budapesten az Arena Mallban a világ egyik legismertebb divatáruházlánca, a Primark. Hazánk lesz a 17. ország, ahol jelen lesz a cég. A régióban Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban és Romániában is nyitottak boltot, most pedig Magyarország, majd Szlovákia következik.
Az korábban tudni lehetett, hogy már az idén fogadhatja a vásárlókat az első magyarországi Primark. Most pedig az is kiderült, már nem kell sokat várni az üzlet nyitására, hiszen szeptember 16. és 24. között kezdődhet benne a vásárlás.
A bolt kínálatában több licensztermék szerepel, így a saját márkás árucikkei mellett például az NBA és a Disney nevével jegyzett termékeket is találni a Primarkban.
Az Arena Mall tökéletes helyszínt kínál arra, hogy a magyarországi vásárlók megismerjék a Primark egyedi üzletkoncepcióját, kedvező árú, lenyűgöző divatcikkeit és alapvető használati tárgyait
- idézi Maciej Podwojski, a Primark közép-kelet európai értékesítési vezetőjének korábbi nyilatkozatát az Infostart.
Korai volna temetni a hagyományos áruházakat
Egyébként rendkívül népszerűvé váltak az online áruházak a hagyományos, fizikai boltokkal szemben az utóbbi években. A trend elsősorban azzal magyarázható, hogy a világjárvány alatt az emberek többnyire kerülni próbálták a fizikai kontaktust másokkal. Ez a befektetőket arra ösztönözte, hogy több pénzt fektessenek a digitális vállalkozásokba.
Azonban később, az online ügyfelek megnyerése miatt a digitális marketingre fordított pénz nagyon megemelte a cégek költségeit. Például az Apple 2021-ben bevezetett adatvédelmi változásai is hatással voltak az e-kereskedelmi vállalatokra, hiszen korlátozták a vásárlók nyomon követését az interneten, illetve a mobileszközökön. Emiatt az online hirdetések kevésbé érték el a potenciális vevőket, ráadásul drágultak is. Egyes népszerű webáruházak pedig hiába adtak el egyre több terméket, kevésbé voltak nyereségesek.
A probléma feloldható fizikai üzletek nyitásával, azonban az sem olcsó mulatság. Emiatt egyes e-kereskedők a bevált, alacsonyabb költségű, hagyományos áruházak felé fordultak, valamint nyitottak más kiskereskedők felé is. Részben rajtuk keresztül próbálják értékesíteni az áruikat. Továbbá a klasszikus boltok nagy előnye az is, hogy ott a vásárlók akár megvizsgálhatnak, esetleg ki is próbálhatnak termékeket.
A szakértők szerint emiatt sem szabad temetni a fizikai áruházakat. A jelenség kissé hasonlít a papíralapú könyvek és az e-bookok viszonyára. Az előbbiekről is azt hitték, hogy eltűnnek, de az eladásokból és az emberek érdeklődéséből látszik, hogy nem fognak.