5 tipp, ami segít hatékonyabbá tenni a webshopunk működését
Fotó: Contentnmore

5 tipp, ami segít hatékonyabbá tenni a webshopunk működését

Ha valóban hatékony és sikeres webshopot szeretnénk üzemeltetni, számos részletre oda kell figyelnünk a mindennapokban. Hogyan vegyük le az adminisztrációval járó terhet a vállunkról, és mit tehetünk a gördülékeny működés érdekében? Alábbi cikkünkben 5 konkrét tippet mutatunk!


1. Automatizáljunk minden folyamatot!

Habár egy közelmúltban indított webshop esetén minden bizonnyal még nem kell sok adminisztrációs teendővel számolnunk, viszont amint elkezdenek nagyobb mennyiségben érkezni a rendelések, már rengeteget időt és energiát fog felemészteni a vásárlók kiszolgálása.

A díjbekérők kiállítását és a számlázást egyaránt érdemes automatizálni, hogy többé ne kézileg kelljen bepötyögni a vásárlók adatait. Ezzel a lépéssel már önmagában hosszú munkaóráktól kímélhetjük meg magunkat, az így felszabadult időt pedig a marketing fejlesztésére fordíthatjuk.

2. Szervezzük ki profik számára a logisztikát!

A logisztikai teendők ellátása temérdek időt felemészthet, ezért ha nem szeretnénk a termékek raktározásával és csomagolásával foglalkozni, akkor kérjünk bátran külsős segítséget. Szerencsére napjainkban már kifejezetten webshopokra szakosodott logisztikai partnerek közül is választhatunk, akik A-tól Z-ig lefedik a raktárkezeléssel és a házhozszállítással kapcsolatos feladatokat is.

TIPP:Fulfillment segítségével a raktárkezeléstől kezdve a csomagok címkézésén át egészen a házhozszállításig mindent egyetlen logisztikai vállalatra bízhatunk. Így sokkal hatékonyabbá tehetjük a webshopunkat, és profibban szolgálhatjuk ki a vásárlóinkat. Akár csak száz vagy több ezer termékünk van készleten, a fulfillment jelentősen lejjebb faraghatja a költségeinket.

3. Alkalmazzunk marketing szakértőket!

Az online marketing különböző szegmenseire már önálló szakmák épültek, ezért korántsem véletlen, ha a keresőoptimalizálásban vagy éppen a PPC hirdetések kezelésében eleinte egyáltalán nem mozgunk otthonosan. Amatőr módon felépített marketing kampányokkal pedig pillanatok alatt elégethetjük a költségvetésünk jelentős részét, ezért ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, inkább kérjünk fel valódi szakértőket.

Természetesen a marketing szakértők sem fillérekért dolgoznak, viszont hosszú távon garantáltan meg fog térülni a befektetésünk. Ugyanis ha saját kezűleg vágunk bele a marketing kampányok elkészítésébe, akkor egyetlen rossz licitálási beállítással, vagy a célközönség helytelen megcélzásával súlyos összegeket fogunk bukni.

4. Használjuk ki az AI nyújtotta lehetőségeket!

2023-ban már a csapból is az AI kifejezés folyik, hiszen a mesterséges intelligencia egyre több vállalkozás számára nyújt segítséget a mindennapi feladatok elvégzésében. Az AI-ra többek között a szövegírás és a vásárlókkal való kapcsolattartás, illetve a webdesign felépítése terén is számíthatunk.

Használjunk chatbotot!

Ha nem szeretnénk ugyanarra a kérdésre századjára is válaszolni, akkor építsünk be chatbotot a webshopunkba. Első lépésként írjuk össze a leggyakoribb vásárlói kérdéseket, majd fogalmazzuk is meg a válaszokat. Így a vásárlók számára csakis akkor kell válaszolnunk, ha ténylegesen egyedi kérdéssel vagy kéréssel fordulnak hozzánk.

5. Mérjük folyamatosan az eredményeinket!

A marketing kampányoktól kezdve a látogatottsági adatokon át egészen a vásárlói elégedettségig mindent mérjünk, ami csak lehetséges. Határozzuk meg a számunkra fontos KPI-okat (Key Performance Indicators) is, hogy mindent számszerűen mérhessünk.

KPI lehet a napi látogatók és a Facebook követők száma, illetve a bevétel is. A legfontosabb, hogy valóban elérhető célokat tűzzünk ki, és rendszeresen készítsünk riportokat a mért adatokról. Ha valamelyik marketing kampány vagy egyéb mutató nem hozza az elvárásokat, mindenképpen változtassunk a stratégiánkon.

A fenti 5 tipp segítségével hatékonyabbá tehetjük webshopunk működését, és levehetjük az adminisztrációval járó mázsás terhet a vállunkról. Ha tehetjük, automatizáljunk minden létező feladatot, illetve szervezzük ki a logisztikát és a marketinget profi külsősök részére. Ezenkívül vessük be a mesterséges intelligenciát is, továbbá mérjük a vállalkozásunk teljesítményével kapcsolatos adatokat a lehető legrészletesebb módon. Ha mindezekre odafigyelünk, a webshopunk valóban hatékony és sikeres lesz! (x)


Ne hagyd ki!