1,4 százalékkal, 20,3 milliárd dollárra csökkentek a minőségi szeszes italok globális piacvezető vállalata, a brit Diageo eladásai 2023. július 1. és 2024. június 30. között. Ázsia 915 millió dollárral járult hozzá az üzemi eredményhez, a többi régió viszont kivétel nélkül mínuszban zárta a fél évet.
Különösen fájó a legnagyobb piacon, Észak-Amerikában kimutatott 142 millió dolláros és a latin-amerikai 302 millió dolláros nyereségcsökkenés. Az Egyesült Államokban a tequilabevételek 5 százalékkal estek vissza, a Johnnie Walker whiskyé 10 százalékkal, mivel a drágább kékről az olcsóbb piros címkés palackok felé tolódott el a kereslet, a vodkabevételek 8 százalékkal zsugorodtak (ezen belül a Smirnoff 3, a Cirok 28 százalékkal), a Captain Morgan rummárka 6 százalékkal kevesebb bevételt hozott. A trendi, előre kevert koktéloknál viszont 15 százalékos volt a bevételbővülés - írja a Világgazdaság.
Európában jól fogyott a Guinness sör
Európában a gyorsjelentés a Guinness sörök 18 százalékos bevételnövekedését emelte ki, a töményeladások viszont stagnáltak. A kelet-kelet-közép-európai régióban a Guinness mellett a skót whisky volt a 7 százalékos bevételnövekedés fő hajtóereje.
A Mekinél is fordult a trend
A héten írtunk róla, hogy 2024 második negyedévéről szóló, frissen publikált jelentésében a McDonald’s gyorsétteremlánc olyan magas mértékű forgalom-visszaesésről számolt be, amilyen az elmúlt tizenhárom negyedévben, vagyis több mint három évben egyszer sem fordult elő. Az elemzők előzetesen 0,53 százalékos bevételnövekedéssel számoltak, a realitás 1 százalékos forgalomcsökkenés. A vezérigazgató szerint “az emberek az általános áremelkedés miatt egyre inkább megválogatják, mire adnak ki pénzt.”