Kiéleződik a verseny a Ryanair és a Wizz Air között, a Ryanair ugyanis megduplázná jelenlétét a gyorsan növekvő lengyel piacon. Emellett a következő évtizedben Kelet-Európában terjeszkedne, ami eddig a Wizz Air területe volt, írja a hvg.hu.
Micahael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója azt mondta a Reutersnek, már több mint egy tucat lengyel repülőtérről működik, kilenc bázist tart fenn és folyamatosan tárgyal az alacsonyabb díjakról. 25 új útvonal indítását tervezik Albániában is, hogy felvegyék a harcot a Wizz Airrel.
A Wizz Air válaszként a tervek szerint 2038-ig megduplázná flottáját Közép-Kelet-Európában, és hamarosan csak Lengyelországban 35 gépet állomásoztat majd. Váradi József arról is beszámolt, a következő hét-nyolc évben éves szinten két számjegyű növekedést tervez a vállalat a régióban.
A Ryanair jelenleg 64 géppel van jelen a közép-kelet-európai régióban, amit 10 éven belül megduplázna. Ezzel együtt az utasforgalmuk a jelenlegi 30 millióról is megkétszereződne. A légitársaságokat a lengyel piac nagy növekedési lehetőséggel kecsegteti, az IBA elemzőcég szerint a diszkont légitársaságok a lengyelországi légi közlekedési piac több mint 59 százalékát uralják jelenleg, szemben a 2021-es 31 százalékkal.
A Ryanair számára azért is fontos a régió meghódítása, mert a fő piacain szabályozó kockázatokkal néz szembe. Olaszország és Franciaország minimumjegyárakat vezetne be környezetvédelmi okokból a busz- és vasúttársaságok védelme érdekében. Kelet-Európában azonban enyhébb a szabályozás és rosszabb a vasúti infrastruktúra.
A légitársaság Lengyelországban a regionális repülőterekre fókuszál, a Varsó melletti Modlinra, vagy a Krakkó melletti Katowicére. A Wizz Air jelenleg Varsó fő repülőteréről indít járatokat. (Forrás: hvg.hu)