Márciusban, a rendkívüli lakásbiztosítási kampányban lehetőségük lesz az ügyfeleknek arra, hogy évfordulón kívül is újrakössék a biztosításukat A Groupama Biztosító és az OTP Bank reprezentatív felmérésében azt vizsgálta, hogy ez az időszak milyen változást hozhat a biztosításokban, kit mi motivál a váltásban. A kutatás szerint nem az ár az egyedüli szempont.
A legtöbb magyar háztartás rendelkezik lakásbiztosítással, azonban minden ötödiket már több, mint 10 éve kötötték – derült ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült legfrissebb felmérésből. Az eredmények rámutattak, hogy bár vannak, akik évente rutinszerűen ránéznek a lakásbiztosításukra, ez egyelőre még nem általánosan bevett szokás, főleg a fiatalok körében nem jellemző. A többségnek így jó alkalom lehet a mostani időszak arra, hogy több figyelmet fordítson vagyona biztosítására. Erre szükség is van, hiszen a lakásbiztosítással rendelkezők csak kevesebb, mint fele (48%) gondolja azt, hogy megfelelő értékre van biztosítva a lakása.
A kutatásban megkérdezettek többsége minden szempontból elégedett a biztosításával, biztosítójával, még a díjakkal is csupán 16% elégedetlen. Az év elején a lakásbiztosítással rendelkezők negyede hallott már az új kampányidőszak bevezetéséről, és válaszaik alapján márciusban 41%-uk lenne nyitott arra, hogy megvizsgálja jelenlegi biztosítását, és összevesse a biztosítói ajánlatokkal, hogy kedvezőbb lehetőséget találjon.
A márciusi döntésekben számos szempont is jelentős lehet majd. A váltásnál a többféle fedezet (36%), az akciók (32%), a többféle szolgáltatás szerepe (31%) vagy a jelenleginél magasabb fedezet (26%) alig kevésbé fontosak, mint a biztosítási díj (39%). A többség saját bevallása szerint is csak legalább több ezer forintos eltérés esetén kötné át a szerződését, minden negyedik válaszadó pedig csak 10 ezer forint felett foglalkozna a kérdéssel.
Bár digitális megoldások is elérhetőek, az ügyfelek abszolút többsége (65%) inkább a személyes szerződéskötést preferálja. A visszajelzések alapján ez abból ered, hogy a lakásbiztosítást olyan terméknek gondolják, amely igényli a szakértővel való "átbeszélést". Kiemelendő, hogy a 30 év alatti fiatalok esetében is magas arányban (62%) veszik igénybe a tanácsadást a szerződések megkötését megelőzően.
A kormány a családok védelme és a biztosításpiaci verseny fokozása érdekében tavaly a Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatára arról döntött, hogy 2024. márciusától kezdődően egy extra, a váltás költségeit tekintve ingyenes időszakot hoz létre a biztosítások megújítására. Ez az időszak a már meglévő biztosítás évfordulójától függetlenül lehetőséget ad annak felmondására és újrakötésére. A lehetőségről a biztosítótársaságoknak 2024. február 15-ig kell értesíteniük a lakosságot.