Így csábítja a szlovák üzletlánc a magyar vásárlókat
Fotó: Shutterstock

Áfázunk? Így csábítják a szlovákiai boltok a magyar vásárlókat

„Kis utazás, nagy spórolás minden család számára”. Ezzel a magyar nyelvű szlogennel édesgeti Szlovákiába a magyar vásárlókat a Kaufland kiskereskedelmi multi. Sőt, már honlapot is indított erre. A Facebookon már 75 000 tagot számláló magyar közösség alakult a határ menti vásárlásokra.


Másfél éve indult, de már 75 000 tagja van annak a Facebook-csoportnak, amelynek témája a szlovákiai bevásárlási lehetőségek. A tagok szerint a szlovákiai kiskereskedelmi akciók jóval nagyobbak, mint az itthoniak (50 százalék is, a hazai 20-30 százalék helyett), és a törzsvásárlói kártyákkal egy csomó speciális kedvezményhez is hozzá lehet jutni. Az elmúlt hetek egyik legnépszerűbb bejegyzése éppen arról szól, hogy a szlovák Billa törzsvásárlói kártyáját interneten igényelve magyarországi címre is kiszállítják - írja a Telex.

A Kaufland már épít a magyarokra

A Magyarországról átjáró vásárlókra az egyik üzletlánc rá is mozdult: a szlovákiai Kaufland olcsobban-szlovakiaban.hu néven honlapot indított, amelyen az akcióikat kifejezetten a magyarországi magyaroknak mutatják be. A honlapon azt írják: „Kis utazás, nagy spórolás minden család számára”.

Az újságokon magyarul írják ki a termékek neveit, és forintban is feltüntetik az árakat, hogy a magyarországi vásárlóknak könnyebb legyen összehasonlítani azokat a hazai boltok áraival.

Magyarországon 27 százalék az általános áfakulcs, ami Szlovákiában csak 20 százalék.

Az élelmiszerekre vonatkozó kedvezményes adókulcs nálunk 5, illetve 18 százalék, Szlovákiában pedig 10 százalék, bár az ez alá tartozó élelmiszerek köre különbözik. Magyarországon ezen kívül a kiskereskedőknek a 100 milliárd forint feletti forgalmukra 4,5 százalékos kiskereskedelmi különadót is fizetni kell, ami megint csak jelentősen drágítja a magyar boltokat.

Ennyit költünk a határ túloldalán

Az idei első negyedévben 40 százalékkal többet, 297 milliárd forintot költöttek a magyarok külföldön a KSH statisztikája szerint. Ennek egy része a bevásárlóturizmus felpörgésével magyarázható. Közben a kiskereskedelmi forgalom alig nő, inkább stagnál. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a lakosság számára most a fogyasztásnál is fontosabb a lakhatás és a biztonság.

Ne hagyd ki!