A British Airways egyik utasa arra panaszkodik, hogy még mindig nem kapta meg a bőröndjét, majdnem három héttel a repülőút után.
Susie Mullen június 18-án utazott a londoni Heathrow-ról a Bastia repülőtőrre, a franciaországi Korzika szigetére, a bőröndjét azóta nem látta.
Üres volt a csomagtér
Mullen egy ideig várt a bőröndjére a csomagfelvételnél, majd rájött, hogy „senkinek a bőröndje” nem kerül a szállítószalagra. Utána a légitársaságtól azt az információt kapta, hogy bőröndök egyáltalán nem voltak a gép csomagterében.
Két-három nap után utazótársa poggyásza megérkezett a Bastiára, az övé azonban nem. Azt mondja, körülbelül 200 eurót költött el a holmik újravásárlására.
Nem volt naptejünk, nem voltak tisztálkodószereink, az egész vakációnk tönkrement
– mondta.
Amikor a Heathrow-n felszállás előtt le akarta adni a poggyászát, azt kérték az utasoktól, hogy tegyék le sorban a bőröndjeiket, és egy papíron jelezzék rajtuk a járatszámot.
Mulllennek már akkor gyanús volt a dolog, ezért néhány dolgot kivett a feladandó poggyászából.
Idegbaj és káosz
A British Airways június 28-án arról tájékoztatta, hogy csomagja a Heathrow-n van, és folyamatban van a szállítása. Két nappal később viszont kiderült, hogy valójában Korzikán van a bőrönd, és újabb napokba telik, mire Londonba kerül.
A légitársaság bocsánatot kért a kényelmetlenségért, és közölte, hogy mindent elkövet, hogy a bőrönd végül visszakerüljön a tulajdonosához.
Mullen és társa a járatra a BA gépére last minute vásárolt jegyet, miután az indulás előtt öt órával törölték azt a Gatwickról induló EasyJet-járatot, amelyre eredetileg jegyet vettek.
A reptereken gyakran kaotikus állapotok uralkodnak, nemcsak Európában, hanem világszerte. A légiipar a pandémia idején elbocsátott dolgozókat nem tudta egyik pillanatról a másikra pótolni, miközben hirtelen tömegek lepik el a reptereket.
A szokásosnál gyakrabban fordul elő, hogy elkeverednek a bőröndök, az utolsó pillanatban járatokat törölnek, vagy órákon át kell sorban állni a biztonsági ellenőrzésnél.
A British Airways a nyári menetrendjéből összesen már 30 ezer járatot vett ki, és más hasonlóan cselekedtek. A Canada Air pedig átmenetileg nem fogad kéréseket állatok csomagtérben való szállítására, miután egy másik légitársaság által szállított egy kutya elkeveredett a torontói reptéren, itt írtunk róla.