Áron alul próbálják kivásárolni a spanyol vendéglátósokat az ingatlanjaikból. Azzal viszont nem számoltak a befektetők, hogy a kormányzati segítséggel megtámogatott szektor szereplői nem adják olcsón azt, ami az övék.


Nemzetközi befektetők lepték el Spanyolországot, csak arra várnak, hogy megszerezhessék a szebb napokat is megélt hoteleket, apartmanokat és egyéb vendéglátóhelyeket. És bár vannak tulajdonosok, akik gondolkodnak az ajánlatokon, a kormány által is támogatott helyi vállalkozók nagy része keményen ellenáll, írja a Reuters.

Honnan az önbizalom?

A spanyol turizmus a pandémiát megelőző években virágzott. Sokan okosan gazdálkodtak a pénzükkel, így remek tőkehelyzettel várhatták a vírus támadását. Mindezek mellett a kormány is megsegítette a bajba került vállalkozókat.

A járvány előtt Spanyolország a világ második legtöbbet látogatott turisztikai célpontja volt. Ez a forgalom 80 százalékkal esett vissza tavaly. Természetesen az ebből adódó nehézségeket ki akarták használni a nemzetközi befektetők, ráadásul mivel a vendéglátóhelyek nagy része családi vállalkozások tulajdonában áll, így könnyű prédának tűntek.

Gonzalo Bone, a Hotel Almirante menedzsere például azt nyilatkozta, hogy a pandémia kezdete óta 6 vevő érdeklődött a szállodájuk iránt. A menedzser csuklóból visszautasította mindet, de hozzátette, amúgy is jó anyagi helyzetben voltak, illetve a 2020-as nyári szezon bebiztosította őket, annak ellenére is, hogy 30 százalékkal csökkenteniük kellett az áraikat.

David Devesa, Spanyolország hét legnagyobb szállodaláncát képviselő ingatlanközvetítője elmondta, az érdeklődők általában 15 százalékkal a piaci ár alatt akarják megvásárolni az érintett épületeket.

Viszont a kormány támogatásának köszönhetően, amiben benne van egy 11 milliárd eurós (3993 milliárd forint) segélycsomag kifejezetten a turizmus és vendéglátásban tevékenykedő cégek megsegítésére, a tulajok rendre visszautasítják az ajánlatokat. Emellett az ország idegenforgalmi szektora kapta a legnagyobb államilag támogatott hitelezési lehetőségeket, melyek összességében elérték a 17 milliárd eurót is. Ráadásul a hivatalos adatok szerint 115 ezer szállodai dolgozó van furlough rendszerben, azaz a bérük 80 százalékát az állam fizeti.

Nem mindenki ellenkezik

Ettől függetlenül azért lesznek nagy értékesítések. Jorge Ruiz, az Ibériai-félsziget szállodáinak képviselője 2,5-2,8 milliárd eurós eladásokra számít. Ez a szám 2020-ban csupán 1 milliárd euró volt. A Reuters-nek számos vagyonkezelő és ingatlanügynök azt jósolta, hogy Spanyolországban heteken belül 900 millió eurós értékesítésekre lehet számítani.

Például az egyik leghíresebb szállodaláncot, a Selenta Group-ot, amely egyebek között az ötcsillagos Don Carlos hotelt is birtokolja, 5 nemzetközi befektetési alap ostromolja 400 millió eurós kivásárlási ajánlattal.

Óriási kereslet van a katalán és az andalúziai partvidéken, valamint a Kanári- és a Baleár-szigeteken található, legalább 100 szobás, négycsillagos hotelekre. Az Azora befektetési alap például már 400 millió euró értékben vásárolt hotelekben részesedést. A barcelonai Apolo hotelt is eladásra kínálják, 90 millió euróért.

Spanyolországhoz hasonló helyzetben vannak a görög és az olasz szektor szereplői is. Ettől függetlenül sokan óvatosságra intik a befektetőket. A 2019-es forgalom 60 százalékára számítanak idén, viszont ennek a megvalósulása nagyban függ az országok oltási programjainak a sikerességétől.

The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!