Egy ausztrál bíróság pénzbüntetésre kötelezte az amerikai Expedia Grouphoz tartozó online szállásfoglalási szolgáltatót, a Trivagót. A nálunk is ismert oldalt azért marasztalták el, mert a bíróság szerint félrevezetően tájékoztatta a látogatóit a hotelszobák áráról.
Az ítélet szerint a Trivagónak 44,7 millió ausztrál dollárnak (11 milliárd forintnak) megfelelő büntetést kell fizetnie, ami az egyik legnagyobb valaha kiszabott bírság Ausztráliában fogyasztóvédelmi jogok megsértése miatt.
Olcsónak mutatta a drágát
A Szövetségi Bíróság döntését azzal indokolta, hogy a szálláshelyfoglaló oldal az elérhető legolcsóbbként tüntetett fel hotelszobákat, miközben azokat valójában fizetségért cserébe hirdette.
Még 2020 januárjában mondta ki a bíróság, hogy a Trivago megsértette az ausztrál fogyasztóvédelmi törvényeket azzal, hogy félrevezette a fogyasztókat egy olyan algoritmus használatával, amely azokat a hoteleket erőltette a látogatókra, amelyek a legmagasabb kattintásonkénti költséget fizették, ahelyett, hogy kiemelte volna a fogyasztók számára legolcsóbban elérhető ajánlatokat – közölte a felperes ausztrál fogyasztóvédelmi hatóság, amely eredetileg 30 milliárd forintnak megfelelő büntetés kiszabását szerette volna elérni.
A kár jelentős
A Trivago jogsértése nyomán keletkezett kár jelentős volt. A fogyasztók nem a legolcsóbb, de az oldalon top pozícióban lévő ajánlatot foglalták le, miközben ugyanabban a hotelben kevesebb pénzért is kaphattak volna szobát
– írja a szövetségi bíró az ítélet indoklásában.
Az ausztrál fogyasztóvédelmi hatóság szerint a Trivago kihasználta a fogyasztók vágyát, hogy a legjobb ajánlattal éljenek, és a bíróság által kiszabott pénzbüntetés arányban áll a társaság félrevezető magatartásának súlyosságával.
A korábbi ítélet után, amely új irányvonalat szabott az összehasonlító weboldalak keresési eredményeinek megjelenítésére Ausztráliában, a Trivago haladéktalanul megváltoztatta addigi gyakorlatát a bíróság döntésének megfelelően
- közölte a Trivago a Reutersszel.