Munkaerőhiánnyal küzdenek a hajós körutazásokat szervező cégek. Emiatt előfordul, hogy a vendégeknek kevesebb fedélzeti étkezési lehetőséget biztosítanak, vagy utazásokat törölnek.
A pandémia következményeként a szárazföldi vendéglátó cégekhez hasonlóan a hajós cégek is megszenvedik a szakképzett személyzet hiányát. Ez egyes szolgáltatóknál már érinti az útvonaltervezést és a fedélzeten elérhető szolgáltatások számát is.
Kreatív megoldások
A Holland America a munkaerőhiány miatt döntött úgy, hogy az újraindulást fokozatosan valósítja meg az év végéig – közölte az Insiderrel a cég szóvivője.
A Royal Caribbean képviselője is elismerte, hogy hasonló nehézségekkel küzdenek, de azzal nem kalkulálnak, hogy emiatt útvonalakat kellene törölniük a kínálatukból.
A Carnivallal hajózó utasokat is megkímélik a hajózás irányának módosításától, de minden hajójukon átmenetileg két éttermet bezárnak.
Késnek a vízumok
A gyors újraindítás megkívánta volna, hogy nagyon rövid idő alatt hozzunk vissza többezer alkalmazottat a cég kötelékeibe. A hatóságok azonban nem tudják ilyen gyorsan feldolgozni a nagymennyiségű vízumkérelmet, ezért arra kényszerültünk, hogy néhány szolgáltatásuknak csökkentett üzemmódra állítsuk, például a kulináris csapatunk megfelelő létszámának eléréséig
- közölte a Carnival szóvivője.
A norvég Cruise Line-nál a Pride of America tengerjáró hajó fedélzetén általában 900 alkalmazott van, most azonban kevesebb mint 550 dolgozóval szelik csak a habokat. Emiatt csökkentették a vendégek számát is a Hawaii-ra tartó vízijárművön. Azok a vendégek, akik már nem férnek bele a létszámba, kénytelenek egy új utat foglalni.
Arról, hogy a légitársaságok is hasonló munkaerőhiánnyal küzdenek, itt írtunk.