Egyes számítások szerint a héten, más kalkulációk alapján heteken belül megelőzheti lakosságszámra India a világ eddigi legnépesebb országát, Kínát. Mindkét állam lélekszáma igen közel került a 1,5 milliárdhoz.
A jövőben India lehet a világ legnépesebb országa
A korábbi adatokra épülő modellek alapján egészen biztos, hogy helyet cserél egymással a két legnépesebb ország a világ népességlistájának az élén. Egyes számítások szerint erre a héten fog sor kerülni, de más kalkulációk alapján is csak néhány hetet kell rá várni. Az AP hírügynökség megjegyzi, Kína az 1950-es évektől a világ legnépesebb állama, az ő elsőségüket vehet most el India.
Korábban a szakemberek arra számítottak, India csak az évtized végére lesz a legnépesebb ország. Azonban a trónfosztás időpontja előrébb került, miután Kína népességének gyors növekedése váratlanul lelassult, pedig már hét éve felhagytak az egykepolitikájukkal. Jelenleg a két ország lakossága nem sokkal maradhat el a 1,45-1,45 milliárd főtől.
Kína az utóbbi években a világ második legnagyobb gazdasága lett az Egyesült Államok után. A sikerükhöz hozzájárult az ország rendkívül nagy lakosságszáma is. Azonban az MTI megjegyzi, India térnyerése a demográfiai fronton nem jelenti azt, hogy ők is a kínaihoz hasonló utat fogják bejárni. A népességdinamikán kívül számos egyéb tényezőtől függ, mire jut az ország gazdasága.
Magyarország indiai munkaerőt is toboroz
Egyébként a magyarországi cégek körében egyre népszerűbbek az indiai munkások. A közelmúltban több hazai vállalat jelentette be, Indiából toboroz munkaerőt. Például a „Kamionozás az egyenlőségért” projekt részeként első körben 25 indiai nőt keres a dán Baton Transport szállítmányozási vállalat. Ők kamionsofőrként dolgozhatnak a jövőben a cég magyarországi kirendeltségénél. Amennyiben sikeres lesz a program, a következő öt évben akár 800 hölgy is érkezhet a szubkontinensről.
A magyarországi munkáért 160 ezer rúpiának, vagyis 1800 eurónak (durván 680 ezer forintnak) megfelelő havi fizetést ígértek nekik. Hangsúlyozták, a magyar kamionsofőrök ugyanezért a munkáért ugyanennyit kapnak. Ezért az összegért a sikeresen pályázó hölgyeknek heti 5 napot és napi 15 órát kell dolgozniuk, amelyből 2x4,5 órát tölthetnek a volán mögött. Kezdetben nem vihetik magukkal a családjukat Magyarországra, de miután megkapták a tartózkodási engedélyt, ők is beléphetnek az országba.
Vannak magyar tapasztalatok indiai kamionsofőrökkel
Mellettük a Waberer’s International logisztikai cég is bejelentette tavaly, hogy 80 indiai sofőr és 2 diszpécser érkezik a kötelékébe. Nekik az előzetes válogatást követően vizsgákon is át kell esniük. Barna Zsolt, a cég vezérigazgatója akkor elmondta, akkora a hiány az európai, így a magyar munkaerőpiacon is a kamionsofőrökből, hogy kénytelenek távolabbi országok munkavállalói felé tekinteni. Továbbra is magyar, esetleg a régiós gépkocsivezetőkre számítanak, azonban a növekedésük korlátja, hogy nem tudnak elegendő járművezetőt találni a környéken.
Hozzátette, kedvezők az európai tapasztalatok az indiai munkásokkal, hiszen felkészültek és jó a munkamoráljuk. Azonban tapasztalatot kell szerezniük a helyi viszonyok között, valamint meg kell tanulniuk például az itteni jogszabályokat, munkavédelmi előírásokat. Ezért a cég tanfolyamokat szervez nekik.