Élelmiszerüzletben két fiatal fagyasztott pizzákat válogat

Érzékelhetően megváltoztak a vásárlói szokások az infláció miatt egyre emelkedő élelmiszerárak, valamint az energiahordozók, köztük a benzin drágulása miatt az Egyesült Államokban.


Az amerikaiak kevesebb benzint vesznek, de nemcsak a tankolás mennyiségét csökkentették, hanem a benzinkutakon lévő üzletekben is megnézik, hogy mire adnak ki pénzt.

Ezek a boltok utazás közben sokszor kapóra jönnek, ha csak egy vízre, egy doboz tejre vagy egy kávéra van szükség. A kutakon történő impulzusvásárlás jól mutatja a vásárlói szokások változásait - írja a CNN.

Féltank elég

Az ARKO mintegy 1400 üzletet működtet, a legtöbbet benzinkutaton, összesen 28 amerikai államban, kisebb városokban, és kevésbé lakott helyeken.

A cég úgy vette észre, hogy az emberek többet járnak a benzinkútra, de alkalamanként kevesebbet tankolnak. Emellett ritkábban vásárolnak a kutak melletti üzletekben is.

A benzin és minden más ára is nagyot nőtt, de az embereknek muszáj autózniuk, ezért továbbra is jönnek

– mondta Arie Kotler, az Arko Corp elnöke.

A tavalyihoz képest gyakrabban tankolnak az emberek, de sosem tele: egy-egy alkalommal inkább csak negyed- vagy felerészig töltenek, vagyis kevesebbet, és rövidebb távokra használják az autókat.

Nagyobb kiszerelés

A kutakon lévő üzletekben ritkábban vásárolnak, de amikor betérnek, akkor nemcsak egy-két dolgot vesznek, hanem telerakják a kosarukat, szinte egy egész hétre való élelmiszerrel. (Az árak ott akár alacsonyabbak is lehetnek az élelmiszerboltinál.)

A rutinvásárlás korábban egy kis üdítő és egy kis zacskó chips volt. Most azonban a vevők már az ár-érték arányt is nézik, ezért inkább egy nagyobb zacskó chipset vesznek, amiből több adag is kijön, olcsóbban.

Az italoknál hasonló a helyzet: a kétliteres üvegek jobban fogynak, mint a kisebb kiszerelésűek.

Slágertermékek

Az olcsó kávé, a kész szendvicsek és a mélyhűtött pizza az árérzékeny vevők kedvenc termékei.

Az év elején az ARKO kávéautomatákat helyezett ki ötszáz üzletében, amelyeknek működtetéséhez nincs szükség bolti segítségre, tehát spórolhatnak a munkaerőköltségen. Így ezekből az önkiszolgáló masinákból igazán baráti, 99 centes áron tudják adni a forró vagy a jeges kávét.

Sokan már nem engedhetik meg maguknak, hogy étteremben egyenek, vagy pizzát rendeljenek házhoz, ezért az olcsóbb megoldásokat keresik.

A cég hatszáz üzletben befektetett a hűtőkapacitás bővítésébe is, így a vásárlók több olcsó szendvicset vehetnek, valamint hozzájuthatnak fagyasztott ételekhez is, például pizzákhoz vagy hamburgerekhez.

A pizza a benzinkutas üzletek eladásában az egyik legjobban teljesítő termék.

A cég párhavonta átgondolja üzletpolitikáját, hogy a jelenlegi inflációs környezetben is versenyképes maradjon, és ne veszítsen vevőket.

Itt írtunk arról, hogy itthon nagy bajban vannak a kisboltok, itt pedig arról, hogyan hat működésükre az árstop.

The Conversation

Ne hagyd ki!