Edd meg a gazdagokat jégkrémnyalókák

Naná, hogy az Egyesült Államokban. New Yorkban és Los Angelesben. A nagyvárosokat járó pop-up teherautókból a szlogen szerint arra biztatják a járókelőket, hogy „egyék meg a gazdagokat”.


Úgy tűnik, jó étvággyal fogyasztják őket, mert az autók felbukkanása után szinte azonnal elkapkodják az árut, bár a sikerben bizonyára a hőség is közrejátszik. New Yorkban a legkapósabb Jeff Bezos és Elon Musk volt.

Eat the rich

A jégkrémek az öt nagy tech-milliárdos kezdetleges arcképét formázzák, így elfogyasztható

  • Jeff Bezos (Amazon),
  • Jack Ma (Alibaba),
  • Mark Zuckerberg (Meta),
  • Bill Gates (Microsoft)
  • Elon Musk (Tesla).

A jégkrémfiguráknak méretes cukorszemük van, és bizonyos speciális ismertetőjegyeik, például Gates szemüvege, vagy Zuckerberg haja. Az „edd meg a gazdagokat” (eat the rich) a millenniumi és a Z-generáció jelszava a vagyoni egyenlőtlenség felett érzett frusztrációjuk kifejezésére.

Szívás minden

A jégkrémek nem olcsók: 10 dollárt (több mint négyezer forintot) kérnek értük, és az ár önmagában hordozza a kapitalista rendszerkritikát. Az ötletgazda egy brooklyni művészcsapat, az MSCHF.

Úgy látjuk, hogy minden lehet vicces egyfajta nihilista megközelítésből

– mondta az MSCHF alapítója, Gabriel Whaley. Hozzátette: nem azért vagyunk itt, hogy jobbá tegyük a világot. Arra mutatunk rá, hogy mennyire szívás minden.

Korábban olyan gumicsirkét dobtak piacra, ami vízipipaként is működött, de hozzájuk fűződik az az alkalmazás is, amelynek segítségével úgy lehet Netflixet nézni, mintha konferenciabeszélgetés lenne.

The Conversation

Ne hagyd ki!