A P&O Ferries kompcég egyik hajója egy brit kikötőben, a vállalat 800 munkavállalót rúgott ki
A legnagyobb brit tengeri komptársaság, a P&O Ferries egyik napról a másikra 800 alkalmazottját menesztette. A megfeneklett vállalat azzal indokolta döntését, hogy nehéz anyagi helyzetben van, és ha nem teszi meg ezt a lépést, a cég jövője is veszélybe kerülne.


A kompvállalat csütörtökön felszólította dolgozóit, hogy térjenek vissza a kikötőkbe, ugyanis egy „jelentős bejelentésre” készül. Szinte azonnal szárnyra kaptak a pletykák, amelyek szerint a P&G arra készült, hogy a tengerészeket olcsó, ügynökségi munkaerőre cserélje, ezért a szakszervezetek arra szólították fel az alkalmazottakat, hogy a biztonság kedvéért és egy potenciális tiltakozás érdekében maradjanak a fedélzeten.

Mint kiderült, az aggodalmuk nem volt alaptalan. A 4000 munkavállalót foglalkoztató és évente körülbelül 30 ezer hajóutat lebonyolító vállalatnak komoly nehézségeket okozott a pandémia gazdasági hatása. Tájékoztatása szerint egyetlen év alatt 100 millió fontot, átszámítva nagyjából 44 milliárd forintot bukott a cég, amelyet a tulajdonos DP World dubaji logisztikai és kikötőüzemeltetői konglomerátum fedezett.

Úgy ítélték meg, ez az állapot nem fenntartható, és előbb-utóbb csődbe menne a P&O, ezért 800 alkalmazott munkaviszonyát megszüntették.

Háborog a tenger

A BBC értesülései szerint számos tengerész hallgatott a szakszervezetek kérésére, és azóta sem hagyták el a kompokat, hogy így tiltakozzanak a váratlan elbocsátás ellen. A vállalat szóvivője azt mondta, mindenkit busás végkielégítésben részesítenek, hogy kompenzálják őket a hirtelen bejelentésért.

A vállalat néhány napra minden műveletét felfüggesztette.

A brit közlekedési szakszervezet, az RMT megdöbbenését fejezte ki a fejlemények miatt, és felszólította a kormányt, hogy lépjen közbe, és védje meg a P&O munkatársait. Úgy véli, a vállalat olcsó munkaerővel akarja helyettesíteni a tapasztalt tengerészeket.

Az RMT Twitteren olyan képeket is közzétett, amelyeken az látható, hogy az új munkaerőt tömött buszokban már el is juttatták a kikötőkbe. Biztonsági cégek alkalmazottjait is azonosították, akiknek elviekben az lenne a dolguk, hogy leszedjék a tiltakozó matrózokat a fedélzetekről.

A P&O Ferries a koronavírus-járvány előtt évente tízmillió utast szállított, a szigetország tengeri teherforgalmának 15 százalékát bonyolítja le.

The Conversation

Ne hagyd ki!