A Netflix ezúttal 300 embernek mondott fel,(ami alkalmazottainak nagyjából 4 százaléka), miután 150 embertől már megvált májusban. A mostani elbocsátások főként az egyesült államokbeli dolgozókat érintik.
A befektetések folytatódnak
A Netflix áprilisban jelentette be, hogy több mint egy évtizede most először veszített előfizetőket.
A cég a negatív tendencia megfordítására olyan előfizetést készít elő, amelyben reklámok is vannak, illetve ígérete szerint megpróbálkozik a jelszómegosztások visszaszorításával.
Miközben továbbra is jelentős összegeket fektetünk be, a változtatásokat annak érdekében hoztuk, hogy a kiadásaink arányban legyenek a lassabb bevételnövekedéssel
– derül ki a Netflix közleményéből. Hozzátették, hogy más területeken folytatják az új munkaerő felvételét.
A Netflixnek 220 millió előfizetője van világszerte, és ezzel az első számú szereplő a streamingszolgáltatók piacán, az elmúlt években erős versenytársai akadtak, például a Disney Plus vagy az Amazonhoz tartozó Prime Video.
Lesz reklám annak, aki kéri
A cég nemrég árat emelt mások mellett az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, amely hozzájárult az előfizetők elvesztéséhez.
A cég az év első hónapjában 200 ezer előfizetőt veszített, de arra számít, hogy júliusig további 2 millióan hagyják ott a streamingszolgáltatót.
A Kantar kutatása rendre arra a következtetésre jut, hogy az előfizetés törlésének első számú oka a kiadások csökkentése.
A héten Ted Sarandos, a cég társelnöke egy cannes-i konferencián azt mondta, hogy számos céggel folytatnak tárgyalásokat hirdetési együttműködésről.
Sarandos hangsúlyozta: ez nem jelenti azt, hogy megszűnik a Netflix a jelenleg ismert formában. Az új előfizetési lehetőséget azok számára készítik, akik úgy vannak vele, hogy „legyen olcsóbb, nézek reklámokat”.