Buta tévén Netflix logó kék háttérrel

A Netflix bejelentette, hogy megválik mintegy 150 dolgozójától, főként az Egyesült Államokban, miután lassuló növekedéssel kell szembenéznie.

Az elbocsátás a cég egyesült államokbeli és kanadai munkavállalóinak mindössze 2 százalékát érinti.

Nagyszerű kollégák

A változtatás főként az üzleti érdekekkel van összhangban, és nem az egyéni teljesítmény az oka, ezért is különösen nehéz volt meghozni a döntést: nem akartunk megválni nagyszerű kollégáktól

- derül ki a Netflix közleményéből. Hozzáteszik, hogy támogatást nyújtanak az elbocsátott kollégáknak a váltás nehéz időszakában.

A streamingszolgáltatónak jobban meg kell néznie, mire ad ki pénzt, miután történetében először előfizetőket veszített, nem is keveset, 200 ezret az első negyedévben. Ráadásuk a Netflix várakozásai szerint a második negyedévben is folytatódhat a tendencia, és előfizetők száma akár további 2 millióval is zsugorodhat.

Költségcsökkentés

A negyedéves jelentés nyilvánosságra hozatala után a Netflix két irányt jelölt meg: egyrészt feladják éles reklámellenességüket, és olcsóbb előfizetői csomaggal jelennek meg, másrészt pedig komolyabban veszik a jelszómegosztást, és emiatt pluszpénzt kérnek majd a felhasználóktól. Arról, hogy korábban miért hunytak szemet a jelszómegosztás felett, itt lehet olvasni.

Az eredetileg tervezett 2023-as változtatás helyett úgy tűnik, hogy mind a jelszóval, mind az új előfizetői csomaggal kapcsolatban már idén lépnek. Erről bővebben itt írtunk.

A költségcsökkentés jegyében Meghan Markle sussexi hercegné animációs sorozatáról is lemondtak, viszont több pénzt költenek japán animékre, mert úgy érzik, azok behozhatják az árukat.

A cégnek világszerte 222 millió előfizetője van. Saját becslésük szerint csak az orosz piacról való márciusi kivonulásuk miatt 700 ezer előfizetőt veszítettek. A konkurens Disney jó negyedévet zárt.

Svájcban nemrég népszavazáson döntöttek arról, hogy megadóztatják a streamingszolgáltatókat.


The Conversation

Ne hagyd ki!