A Netflix bejelentette, hogy megválik mintegy 150 dolgozójától, főként az Egyesült Államokban, miután lassuló növekedéssel kell szembenéznie.
Az elbocsátás a cég egyesült államokbeli és kanadai munkavállalóinak mindössze 2 százalékát érinti.
Nagyszerű kollégák
A változtatás főként az üzleti érdekekkel van összhangban, és nem az egyéni teljesítmény az oka, ezért is különösen nehéz volt meghozni a döntést: nem akartunk megválni nagyszerű kollégáktól
- derül ki a Netflix közleményéből. Hozzáteszik, hogy támogatást nyújtanak az elbocsátott kollégáknak a váltás nehéz időszakában.
A streamingszolgáltatónak jobban meg kell néznie, mire ad ki pénzt, miután történetében először előfizetőket veszített, nem is keveset, 200 ezret az első negyedévben. Ráadásuk a Netflix várakozásai szerint a második negyedévben is folytatódhat a tendencia, és előfizetők száma akár további 2 millióval is zsugorodhat.
Költségcsökkentés
A negyedéves jelentés nyilvánosságra hozatala után a Netflix két irányt jelölt meg: egyrészt feladják éles reklámellenességüket, és olcsóbb előfizetői csomaggal jelennek meg, másrészt pedig komolyabban veszik a jelszómegosztást, és emiatt pluszpénzt kérnek majd a felhasználóktól. Arról, hogy korábban miért hunytak szemet a jelszómegosztás felett, itt lehet olvasni.
Az eredetileg tervezett 2023-as változtatás helyett úgy tűnik, hogy mind a jelszóval, mind az új előfizetői csomaggal kapcsolatban már idén lépnek. Erről bővebben itt írtunk.
A költségcsökkentés jegyében Meghan Markle sussexi hercegné animációs sorozatáról is lemondtak, viszont több pénzt költenek japán animékre, mert úgy érzik, azok behozhatják az árukat.
A cégnek világszerte 222 millió előfizetője van. Saját becslésük szerint csak az orosz piacról való márciusi kivonulásuk miatt 700 ezer előfizetőt veszítettek. A konkurens Disney jó negyedévet zárt.
Svájcban nemrég népszavazáson döntöttek arról, hogy megadóztatják a streamingszolgáltatókat.