Okostelefonon Disney+ alkalmazás, körülötte popcorn
A Disney növelni tudta előfizetői számát az első negyedévben, így úgy tűnik, elkerüli riválisa, a Netflix sorsát.

Több mint 9 millióan csatlakoztak a cég online videóplatformjaihoz az év első három hónapjában, legtöbben a legnagyobbhoz, a Disney+-hoz.

Ki lehet fújni a levegőt

A Netflixnek, amely a streamingszolgáltatás úttőrője, nehezebb volt új felhasználókat megszólítania, miután máris van egy 220 milliós előfizetői tábora.

Elemzők mégis attól tartottak, hogy a Netflix első negyedéves adatai egyben azt is jelenthetik, hogy általánosságban csökken az érdeklődés a streamingszolgáltatók iránt az inflációval terhelt gazdasági környezetben.

A mostani adatok megkönnyebbülést jelenthetnek a Disney számára. A cég jelentős összegeket fektetett streamingszolgáltatásaiba, miután a mozilátogatók száma megcsappant, és egyre többen hagynak fel a hagyományos televíziózással. Ezeknek a tömegeknek kívántak alternatívát nyújtani.

2019-es indulása óta a Disney+ előfizetőinek száma megközelítette a 138 milliót, köszönhetően leginkább a Marvel „Moon Knight” minisorozatának, és a Pirula Panda Pixar-filmnek. A cég tulajdonában van még a Hulu, az ESPN és az indiai Hotstar.

Terjeszkednek

A Disney vezetői azt mondják, hogy az előfizetők számának növekedése az elmúlt hat hónapban meghaladta várakozásaikat.

A következő hónapokban ugyan a folyamat lelassulhat, miután a cég új piacokon, például Lengyelországban kezdi meg működését, ahol számolni kell az ukrajnai háború hatásaival. Ennek ellenére optimisták, úgy vélik, elérik majd a kitűzött célszámokat.

További növekedésre számítunk

- mondta Christine McCarthy, a cég gazdasági vezetője.

Hozzátette, hogy új, tengerentúli piacok meghódítására készülnek.

Ugyancsak tervezik olyan szolgáltatás bevezetését, ahol reklámokat is sugároznak.

A Netflix ezt már idén kénytelen megtenni, bár sokáig élesen ellenezte.

A Disney bevétele az első negyedévben 19,25 milliárd dollárra, 23 százalékkal növekedett az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest. Ezen belül a Disney-parkok megduplázták bevételeiket.

A cég profitja ugyanakkor 470 millió dollárra csökkent a tavaly nagyjából 900 millióról.

A Netflix első negyedéves jelentéséről itt lehet olvasni.


The Conversation

Ne hagyd ki!