Több filmre is leszerződött a Netflix a japán Studio Coloridóval, miután a streamingszolgáltató erősíteni kívánja anime-kínálatát, valamint növelné előfizetői számát az ázsiai piacon.
A Netflix úgy döntött, hogy többet költ eredeti animékra, ennek jegyében társproducerként működik közre a Studio Colorido három nagyfilmjében: egyebek között a Drifting Home-ban (kb. Sodródás hazafelé), amelyet szeptemberben mutatnak be. A filmet moziban is meg lehet majd nézni.
Mindenki szereti
Japánban a Netflix előfizetőinek csaknem 90 százaléka megnézi a streamingszolgáltatónál elérhető animékat, világviszonylatban pedig ez az arány 50 százalékos. A rivális Amazon és Disney is próbálja kiszolgálni ezt a nézői igényt.
A globális győzelemhez előbb helyben kell nyernünk – mondta a cég japán tartalomgyártási alelnöke, Kaata Sakamoto.
Az ázsiai-csendes-óceáni régió volt az egyetlen fénylő pont a Netflix első negyedévben elsötétült egén. A meghatározó streamingszolgáltató több mint egy évtizede most először veszített előfizetőket. A társaság közlése szerint ugyanakkor növekedést tapasztalt a régióban, ideértve Japánt is, ahol 2020 szeptemberében ötmillió volt a Netflix-előfizetők száma.
Családbarát sztorik
A Netflix a hardcore animerajongókat hagyományosan célzó iparági szereplőknél nagyobb elérést kínál - mondta Koji Yamamoto, a Studio Colorido vezetője a Reutersnek.
A stúdiónál előnyben részesítik az olyan történeteket, amelyben a karaktert egy fantasztikus fordulat kiragadja a hétköznapi életéből. Ilyen volt például a 2018-as Penguin Highway (kb. Pingvin autópálya), amelyben egy kisiskolás fiú nyomozni kezd, mert hirtelen pingvinek jelennek meg a városában.
Az ehhez hasonló családbarát sztorik beleillenek a Netflix tartalombővítési stratégiájába Japánban.
A Netflix ugyancsak leszerződött a japán Nippon TV-vel az Old Enough (kb. Elég idős) című varietéműsor átvételére, amelyben kisgyerekek bizonyos feladatokat életükben először teljesítenek a tévékamerák előtt.
A Netflix az első negyedéves kedvezőtlen számok után kilátásba helyezte, hogy levadássza az előfizetés nélküli felhasználókat.