Története legnagyobb forgalmát érte el tavaly a főként robogókat és motorkerékpárokat gyártó olasz Piaggio csoport.
Az értékesítési árbevétel 25 százalékos növekedéssel az első alkalommal lépte át a kétmilliárd eurós határt, 2,087 milliárd euró lett az előző évi 1,668 milliárd euró után. A Piaggio az előző évinél 16,7 százalékkal több, 536 ezer járművet értékesített 2022-ben. Robogóból 14,3 százalékkal, motorkerékpárból 19,7 százalékkal, haszongépjárműből pedig 26,6 százalékkal többet adott el.
Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben és Amerikában 12,1 százalékkal növelte értékesítési árbevételét a Piaggio csoport, Indiában 40 százalékkal, az Ázsia és a Csendes-óceáni térségben pedig 58 százalékkal.
Az elmúlt évre jellemző szokatlanul összetett geopolitikai és makrogazdasági keretfeltételek ellenére rendkívül jó teljesítményt ért el a vállalat. A kialakult értékesítési trend minden piacon a Piaggio csoport márkái vonzerejének köszönhető növekedési potenciálját támasztják alá. Valamint azt, hogy a Piaggio robogó- és motorkerékpár-kínálata minden idők legfejlettebb teljesítmény, biztonsági és környezetvédelmi paramétereivel rendelkezik
- kommentálta az előzetes mérlegadatokat Roberto Colaninno, a Piaggio csoport vezérigazgatója.
Az olasz ipar világhírű termékét, a Piaggio által gyártott Vespa robogót az 1953-as Római vakáció című film révén ismerhette meg a nagyközönség, Audrey Hepburn és Gregory Peck egy kétkerekű „darázson” furikázott Róma utcáin. Itália ma elképzelhetetlen kismotorok nélkül, de a második világháború előtt a robogózást leginkább az amerikaiak és a britek kedvelték. 1946. szeptember 20-án gördült le a futószalagról a legendás olasz robogó, a Vespa első példánya.