A snackek piacán a legnagyobb népszerűségnek a kis kiszerelés örvend: a mini csipszek és üdítők egyre kapósabbak a vásárlók körében.
A PepsiCo „óriási növekedésről” számolt be a kis kiszerelésű rágcsák, és a cukros miniüdítők eladásában. A cég vezére, Ramon Laguarta szerint az egyik lehetséges magyarázat az adagok korlátozása az egészséges táplálkozás jegyében.
Néha cukros, zsíros kell
A PepsiCo régóta igyekszik csökkenteni a cukor- és a traszzsír-tartalmat teljes termékportfóliójában, hogy az egészségtudatos vásárlók kedvében járjon.
A mini kiszerelések mellett a csökkentett zsírtartalmú snackek és a csökkentett kalóriatartalmú üdítők ugyancsak népszerűek: a nulla cukortartalmú üdítők eladása háromszor olyan tempóban nő, mint a cukros italoké. A nem bő olajban sütött snackek (baked, popped) eladása ugyancsak meghaladja a hagyományos (fried) csipszekét.
De előfordul, hogy a vásárlónak éppen valami valódi édesre, sósra vagy zsírosra van igénye, de csak mértékkel. Ilyenkor jön kapóra a hagyományos termékek kis kiszerelésű csomagolása.
Drágább, de ki bánja
Amikor a vásárlók kisebb kiszerelést választanak, az általában egységnyi tömegre vetítve drágább, mint a nagyobb kiszerelés, olykor nem is kevéssel. A vásárlók a pandémia előtti rutinjukhoz visszatérve egyelőre nem bánják a relatíve magasabb árat: rászánják a pénzt, hogy útközben rágcsáljanak és üdítőzzenek.
A kisebb kiszerelésű termékek iránti megnövekedett kereslet azzal is magyarázható, hogy az emberek sokkal többet rágcsálnak napközben. A múltban megszokott napi háromszori főétkezés helyett a fejlett társadalmakban ma már szinte egész nap rágnak.
Miközben ár-érték arányban kedvezőbb egy nagyobb kiszerelés megvásárlása, az adott pillanatban mégiscsak több pénzt kell kipengetni érte, és ez az emelkedő infláció mellett nem minden vásárló számára kellemes.
Megtartani a vevőt
Így meglehet, hogy azok, akik megnézik, mire költenek, továbbra is meglepik magukat egy kisebb csomag rágcsával, még ha a nagyot nem is tudják már megfizetni. Az áremelkedések mellett a fogyasztók olyan opciókat választanak, ami belefér a költségvetésükbe.
Laguarta szerint a csomagolási méretek és az árak sokfélesége arra is jó, hogy megtartsák a vevőket. Azok a vásárlók, akik ma csak egy kis csomag snacket tudnak megvenni, másnap visszatérő vásárlók lehetnek. A cégek természetesen azt remélik, hogy a fogyasztók kitartanak a termékük mellett, vagy drágább verziót választanak ugyanabból.
Itt írtunk a Pepsi második negyedéves eredményéről.