A PepsiCo növelte az erre az évre szóló bevételi várakozását, egyben jelezte, hogy a következő hónapokban további áremelésekre készül. A példátlanul magas infláció ellenére sem csökkent a kereslet a cég üdítői és nassolnivalói iránt.
A globális ellátás láncokban a pandémia okozta fennakadások és az emelkedő nyersanyagárak más készételgyártók mellett a Pepsit is arra kényszerítették, hogy növelje árait. Néhány viszonteladó arra panaszkodott, hogy a drágítás visszaveti a fogyasztói keresletet.
Furcsa is lenne, ha nem drágulna
A PepsiCo gazdasági vezetője, Hugh Johnston ugyanakkor azt mondta a Reutersnek, hogy a vállalat nem tapasztalt lassulást a keresleti oldalon a múlt év végén életbe léptetett áremelések hatására, és úgy látják: van még hely a további drágításra.
Egy olyan világban, ahol azt látjuk, hogy például az étolaj, a gabonafélék és a készételek ára drámaian emelkedik, meg lennék lepődve, ha nem lennének újabb áremelések
– mondta Johnston.
A társaság második negyedéves bevétele 5,2 százalékkal emelkedett, összesen 20,23 milliárd dollárra. Az előzetes becslés 19,51 milliárd dollár volt.
A két rivális lemeccseli
Miközben a csomagoltétel-gyártók lassan elérik az áremelési plafont, a Pepsinek és riválisának, a Coca-Colának valószínűleg további lehetősége nyílik a drágításra, köszönhetően a versenytársak hiányának, és domináns piaci részesedésüknek - mondta a CFRA elemzője, Arun Sundaram.
Valójában ez egy kétszereplős játék, a Pepsi és a Coke között zajlik, a két cégnek óriási ármeghatározó ereje van
– tette hozzá.
A PepsiCo most azt közölte: arra számít, hogy bevétele a 2022-es pénzügyi évben 10 százalékkal emelkedik a korábbi 8 százalékos várakozáshoz képest.
A cég olcsóbb csomagolással és megfontoltabb munkaerő-felvétellel kívánja csökkenteni kiadásait.
Az első negyedéves bevételről itt írtunk, itt pedig arról, hogy orosz sajtgyáros vette meg a Pepsi egyik elhagyatott üzemét.