Túlszárnyalta az elemzői várakozásokat a Pepsi Co első negyedéves bevétele. A társaság erre alapozva a teljes évre is az eddiginél nagyobb bevétellel számol.
Az év első három hónapjában a cég bevétele 16,2 milliárd dolláron állt meg a várt 15,56 milliárd dollár helyett.
Az orosz tényező
A Pepsi Co-nak 193 millió dolláros értékvesztést jelentett, hogy be kellett szüntetnie vagy újra kellett pozícionálnia Oroszországban forgalmazott tejtermék és juice brandjeit. További 241 millió dollárnyi mínuszt hoztak az Ukrajna ellen indított orosz háború egyéb következményei.
Nem várunk jelentős üzleti növekedést az idén az ismert kihívások és a már meghozott döntések után
– mondta Hugh Johnston CFO.
Márciusban a Pepsi egy sor más nyugati céggel együtt részben felfüggesztette orosz érdekeltségeit, de nem vonult ki teljesen a piacról, mint a rivális Coca-Cola. A Pepsi éves bevételének nagyjából 4 százaléka Oroszországból származik, ami így
egyike azon kevés országoknak, ahol a Coca-Colánál nagyobb a Pepsi jelenléte.
A társaság közlése szerint Oroszországban tovább folytatja néhány létfontosságú termék, például bébiétel, tej és tápszer forgalmazását (hasonlóan a Nestléhez).
Pepsi és alkohol
A társaság észak-amerikai italeladásai 3 százalékkal növekedtek. Az első negyedévben dobták piacra a Hard Mountain Dew-t, ami a Pepsi első próbálkozása az alkoholos italok piacán, a Boston Beerrel együttműködésben. Ramon Laguarta CEO szerint az italnak meglehetősen jó fogadtatása volt, de korai még bármit is mondani.
Még nagyon az elején vagyunk. Most is meg kell várni, hogy az eladások ismétlődnek-e, csak később állnak be a számok és stabilizálódik a piac
– mondta.
A Pepsihez tartozó Frito-Lay North America bevétele az első negyedévben kétszámjegyű bevételnövekedést produkált. Hozzá tartoznak a rágcsálnivalók, például a Doritos, a Lay’s, a Ruffles és a Cheetos.
A Quaker Foods volt az egyetlen észak-amerikai üzlet, amelynek csökkentek az eladásai az első negyedévben. Nem sikerült megtartani a pandémia idején elért növekedést, amikor az emberek többnyire otthon reggeliztek. A Quaker Foods többek között zabpehelyben utazik. A Pepsi közlése szerint ezzel együtt növekedést tudott elérni a rizs és tészta, a kalóriaszegény snackek, a konyhakész gabonanemű és a snackszeletek piacán.
A teljes évre vetítve a Pepsi 8 százalékos bevételnövekedéssel számol a korábbi 6 százalékhoz képest egyrészt az emelkedő árak, másrészt a növekvő eladások miatt.
Arról, hogy milyen volt a rivális Coca-Cola első negyedéve, itt lehet bővebben olvasni.