Tovább drágulnak a játékok: a Hasbro a növekvő költségek miatt kényszerül áremelésre. A játékgyártó idén 100 millió dolláros bevételkieséssel számol, miután úgy döntött, hogy az Ukrajna ellen indított orosz háború után kivonul az orosz piacról.
A Hasbro az év közepe táján tervezi az áremelést a szállítási és a nyersanyagárak növekedése miatt. Az áremelés várható mértékét egyelőre nem közölte.
A játékok sztárjai
A Monopoly gyártójának nettó árbevétele 4 százalékkal, 1,16 milliárd dollárra emelkedett az elmúlt egy évben, ami, ha kis mértékben is, de túlszárnyalja a várt 1,15 milliárd dollárt. Különösen jól fogyott
- az első, úgynevezett gyűjtögetős kártyajáték, a "Magic: The Gathering";
- a "Dungeons & Dragons" elnevezésű fantasy szerepjáték,
- és a Pókember-figurákból is sokat eladtak.
A Hasbro optimista a 2022-es pénzügyi évet illetően: 5 százalék körüli működési nyereségre számít a korábban várt 2-3 százalék helyett.
A pandémia hozta, a háború viszi
A játékok iránti kereslet ugyan korábban nőtt a pandémia hatására, hiszen a gyerekek több időt töltöttek otthon, és le kellett őket foglalni. Az aktuális gyárbezárások, a konténerhajók hiánya és a szállításra egyre inkább jellemző késések miatt azonban újabban jelentősen megnövekedtek a gyártó kiadásai.
A világ egyik legnagyobb játékgyártója már most elkezd készülődni a karácsonyi szezonra, hogy elébe menjen a várható ellátási problémáknak, és megpróbálja kiküszöbölni a tavalyihoz hasonló szállítási fennakadásokat.
A Hasbróhoz hasonlóan több amerikai brand is részben vagy egészben bezárta oroszországi gyárait és üzleteit, többek között a Coca-Cola és a McDonalds. Utóbbi emiatt havonta 50 millió dolláros bevételkieséssel számol.
A Hasbro első negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a cég a vártnál kevesebb profitot termelt. A Levi’s eladásai az év első három hónapjában felülmúlták a várakozásokat, és a luxuskategóriába tartozó Dior és Louis Vuitton is növelni tudta forgalmát ugyanebben az időszakban.