A Netflix logója látható egy okostévén, ami egy sötét szobában piros fényekkel van kivilágítva
A népszerű streaming platform új funkciójának célja, hogy TikTok-hoz hasonló minivideókkal népszerűsítse a gyerekekre szabott tartalmakat.


Fontos vásárlói bázis

A Netflix ezen a héten vezeti be a Kid Clips nevű újítását, amely a katalógusában található gyermekműsorok rövid jeleneteit fogja bemutatni a fiatalkorú felhasználóknak. A streamingszolgáltató abban reménykedik, hogy a TikTok-on bevált minivideókkal növelheti a gyerekeknek szánt műsorok nézettségét. A Kid Clips tesztverziója a Netflix iOS applikációjában kerül bevezetésre, egyelőre csak az egyesült államokbeli, a latin-amerikai, a kanadai, az ausztráliai és az írországi piacokon. A vállalat tájékoztatása szerint a gyerekek egyszerre maximum 20 klipet nézhetnek majd meg.

A Netflix mellett az elmúlt hónapokban a YouTube és az Instagram is megpróbálta lemásolni a TikTok-ot, előbbi a Shorts, utóbbi a Reels funkció bevezetésével. A fiatalok figyelmének felkeltése sem új célkitűzés, a YouTube már 2015-ben elindította a kifejezetten a kiskorúakra szabott szolgáltatását, amely lehetővé teszi a szülőknek, hogy jobban szabályozzák, mit néznek a gyermekeik.

Kiélezett verseny

A streamingszolgáltatók piacán óriási verseny folyik az első helyért, és bár a Netflix egyelőre toronymagasan vezet, folyamatos megújulásra van szüksége, hogy megőrizze pozícióját. Ennek megfelelően a vállalat néhány hónapja bejelentette, hogy hamarosan szerencsét próbál a világ egyik legkockázatosabb iparágában, a játékiparban. A Netflix nem vesztegette az idejét, a napokban öt mobilos játék jelent meg az applikációjában. Az alábbiakról van szó:

  • Card Blast
  • Teeter Up
  • Shooting Hoops
  • Stranger Things: 1984
  • Stranger Things 3: The Game

Az appokat egyelőre csak az Androidos felhasználók próbálhatják ki, de hamarosan az Apple termékekeire is érkeznek a telefonos játékok. A felhasználóknak annyi a teendőjük, hogy frissítik a Netflix alkalmazását. Az új verzió egy új, „Játékok" elnevezésű menüponttal bővült, ahol egyelőre az említett öt címmel találkozhatnak a felhasználók. A játékokat minden előfizető igénybe veheti, és nem tartalmaznak alkalmazáson belüli vásárlásokat.

The Conversation

Ne hagyd ki!