Júliusban újabb áremelésre kell készülni a Clorox termékeknél. A gyártó szerint erre a megnövekedett költségek miatt van szükség, de úgy gondolja, hogy termékeik iránt a magasabb árakon sem csökken majd a kereslet, hiszen a pandémia idején felvett új takarítási szokások megmaradnak.
A Clorox vezére úgy véli, hogy a cég termékei egy háztartás nélkülözhetetlen elemei, amelyek helytállnak az inflációs gazdasági környezetben is.
Fertőtleníteni mindig kell
Linda Rendle CEO újabb áremelést helyezett kilátásba júliustól, amelyet a megemelkedett költségekkel indokolt.
Szerinte a Clorox brand termékei kiemelkedő értéket képviselnek.
Az emberek nap, mint nap használják őket, ha van recesszió, ha nincs.
A CEO a CNBC-nek felidézte, hogy a 2008-as nagy gazdasági világválság idején termékeik igen ellenállónak bizonyultak, és eladásaik akkor sem csökkentek.
A Clorox friss negyedéves adatai szerint a nettó eladások 2 százalékkal emelkedtek 1,81 milliárd dollárra, amely kissé jobb a vártnál. Az éves eladások a várakozás szerint 1 és 4 százalék közötti mértékben csökkenhetnek.
A pandémia berobbantotta a Cloroxot
A cégvezető szerint riválisaik csupán csekély mértékben tudták növelni piaci részesedésüket. A Clorox erősíteni fog reklámokban, ha úgy látja, hogy vásárlói az olcsóbb termékek után mennek, így veszi majd fel a versenyt a cég a sajátmárkás termékekkel.
Linda Rendell felhívta a figyelmet arra, hogy
a pandémia idején fölvett új takarítási és fertőtlenítési szokások megmaradnak
annak ellenére, hogy az élet sok tekintetben visszatért a normális kerékvágásba. Emlékeztetett rá, hogy a cég a pandémia idején olyan csomagolású és kiszerelésű termékekkel jelent meg a piacon, amelyek által az emberek
kontrollálni tudták az őket körülvevő környezetet.
Hozzátette, hogy a Clorox sokkal nagyobb biznisz, mint a pandémia előtt volt.
Vannak olyan márkák, amelyeknek nem árt, ha drágulnak, annak ellenére, hogy az infláció miatt csökken a vásárlóerő. Egyet itt, egy másikat pedig itt lehet találni.