A GamesIndustry.biz összesítése szerint az AppStore és a Google Play 2021 első felében 64,9 milliárd dolláros forgalmat könyvelhetett el. A vállalatok a bevételek jelentős részét a mobilos játékoknak köszönhetik.
Az idei év első felében a felhasználók összesen 44,7 milliárd dollárt költöttek mobilos játékokra, ami a mobilapplikációs piacterek teljes forgalmának 68,9 százalékáért felelt. Az előző év azonos időszakához képest ez 17,9 százalékos növekedést jelent. Az Apple közel 26 milliárd dollár értékben értékesített mobiljátékokat, míg a Google-höz 18,7 milliárd dollár folyt be az említett appokból. Előbbi 13,5, utóbbi 24,7 százalékos növekedést tapasztalt az előző féléves időszakhoz képest.
A legnagyobb bevételt eredményező játékok az Honor of Kings, a PUBG Mobile, a Genshim Impact, a Roblox és a Coin Master voltak.
Ellenben a legnépszerűbbeknek a Join Clash 3D, a Garena Free Fire, a High Heels, a Bridge Race és az Among US bizonyultak.
Nézzük a teljes képet
Az Apple és a Google mobilapplikációs értékesítései elérték 64,9 milliárd dollárt, ami 24,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi, 52 milliárd dolláros félévi eladásokhoz képest.
A felhasználók az AppStore-ban összesen 41,5 milliárd dollárt , míg a Google Play-nél 23,4 milliárd dollárt költöttek. Az Apple 22,1, míg a Google 30 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest.
Az idei első félév alatt összesen 28,1 milliárd letöltés ment végbe a két cég platformjain. Az AppStore 4,4 milliárd, míg a Google Play 23,7 milliárd letöltést tapasztalt az említett időszakban.