Az elmúlt napok időjárási viszontagságai és résidő-problémái nagyban érintették a teljes európai légi közlekedést, és így a Wizz Air működését is. Az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte. A légitársaság közleményében arra szólítja fel az európai államokat, hogy azonnal kezdjék meg légi irányítási rendszereik fejlesztését.
Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be. A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakában.Ez a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein. A Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, azonban úgy tűnik, a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek ebben a kiemelt időszakban is. Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit
- írja közleményében a légitársaság.
A közlemény szerint a Wizz Air ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja a menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy jegyüket közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg, így az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja őket tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, illetve szükség esetén közvetlenül el tudják érni az ügyfélszolgálatot.
Akik nem közvetlenül vásárolták meg jegyüket, minden esetben az utazási irodához vagy egyéb közvetítőhöz forduljanak információért., írja a légitársaság. Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek. A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy szükség esetén a lehető legtöbb érintett utasa számára biztosítson szállást. Amennyiben ezt nem tudja teljesíteni a szállodák telítettségéből kifolyólag, az utasok biztosak lehetnek abban, hogy a Wizz Air megtéríti szállásköltségeiket, amelynek visszatérítését a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik meg az érintettek.
Amint arról beszámoltunk, a fővárosi kormányhivatal négy légitársaságnál, köztük a Wizz Air-nél is vizsgálatot indított az elmúlt időszakban tapasztalt késések miatt.