1,5 millió dolláros befektetéshez jutott a Yhangry nevű vállalat, amely ételek mellett séf-házhozszállítást is kínálna a szolgáltatásai között.


Ahhoz kétség sem férhet, hogy a privát séfek szolgáltatásait jellemzően csak az igazán tehetősek engedhetik meg maguknak. Legalábbis eddig így volt. Heinin Zhang és Siddhi Mittal viszont megálmodott egy céget, amely lehetővé teszi a szélesebb közönség számára a privát séfek nyújtotta exkluzív ízélmény otthoni megtapasztalását.

Privát séf 7000 forintért

A foglalási folyamat nagyjából úgy néz ki, mint a már jól megszokott ételrendelési applikációk esetében. A vásárló dolga csupán annyi, hogy kiválassza, mit és mikor szeretne enni. A többit a cég intézi, ami magában foglalja az alapanyagok kiszállítását és a megfelelő séf kiválasztását. Ha elérkezik a kívánt idő, a séf megjelenik a házunknál, majd a konyhánkban található edények és egyéb eszközök segítségével elkészíti nekünk a megrendel menüt. Az árak nagyjából fejenként 7 ezer és 83 ezer forint között mozognak, attól függően, hogy mit rendelünk. A drágább csomagok felszolgálást, dekorációt és borokat is tartalmaznak.

Biztos jó ötlet ez?

Bár a lezárások következtében egész jó ötletnek tűnik ez a vállalkozás, viszont hamarosan minden nyitni fog. Akkor pedig megindulnak az emberek, éttermekbe, bárokba fognak járni. A hab a tortán, hogy a két alapító is azt nyilatkozta, ezt ők is így tervezik. Viszont úgy látják, hogy jelentős paradigmaváltás ment végbe az emberek szokásaiban, ami ki fog tartani a vírus csendesülése után is. Egy privát vacsorát, egy játék estet, egy baráti összejövetelt remekül feldobhat egy ilyen élmény, és szerintük sok hasonló összejövetel lesz a közeljövőben.

Az otthonunk az új iroda, az otthonunk az új konditerem, és az otthonunk lehet a társasági életünk új színtere. Az otthoni étkezés élményének fokozása egyre népszerűbb trenddé vált, viszont senki nincs a piacon, aki ennyire magas szinten optimalizálta volna ezt a jelenséget a társasági élet szempontjából

– nyilatkozta bizakodóan a két alapító.

Tisztában vannak vele, hogy egyeseknek fura lehet, hogy egy idegen főz a konyhájukban, és sokaknak nem lehet vonzó egy ilyen kezdeményezés. Éppen ezért két fő csoportot céloznak meg a szolgáltatásukkal:

  • 25-35 éves szakembereket, akik jellemzően szeretnek összeülni a barátaikkal, lakótársaikkal, miközben egy kellemes vacsorát elfogyasztanak
  • 35-50 éves korosztályt, akik szeretnének társadalmi életet élni, de már a családi életük is kialakult, így pedig nem kéne azon aggódniuk, hogy bébiszittert fogadjanak.

Úgy vélik, hogy az applikációjuk a tökéletes ötvözete a privát séf szolgáltatóknak és az ételkiszállítóknak. Előbbiből a kényelem, utóbbiból az exkluzivitás hiányzik, míg a Yhangry ennek a kettőnek a tökéletes ötvözete.

Nagyratörő tervek

A Yhangry egyelőre Londonban működik, de nem titkolt tervük, hogy globális vállalattá nőjék ki magukat. A következő évben meg akarják duplázni az alkalmazottjaik számát, illetve a szakma legjobbjait szeretnék megszerezni. A befektetők is látnak bennük potenciált, egyebek között a Passion Capital, a Blossom Capital és az Index Ventures is beszállt már az üzletbe. A tavaly kezdődött lezárások alatt a nyár folyamán hónapról hónapra 40-70 százalékos növekedéseket értek el, ami igen ígéretes a jövőre nézve. És bár bizakodóak, de kérdéses, hogyan fog muzsikálni az üzletük, amint vége lesz a lezárásoknak.


Friss

Itt a lista, jelen állás szerint így alakul a nyári fesztiválszezon

A Sziget Fesztivál szervezői hivatalosan is bejelentették, hogy a járvány miatt idén is elmarad a rendezvénysorozat. A VOLT Fesztivált és a Balaton Soundot már korábban lefújták. A hvg.hu összegyűjtötte, hogy a jelenlegi állás szerint hogyan alakul a nyári fesztiválszezon.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!