Hamvaiból támadt fel a Bónusz Brigád

Nagyjából két évvel ezelőtt még csődvédelmet kért a Bónusz Brigád, mostanra azonban a jelek szerint szinte teljesen átszervezte a működését. Gazdaságosabb formában, új vezetéssel és tulajdonosokkal folytatja.


Újraszerveződött a Bónusz Brigád

Idén 12 éves a Bónusz Brigád, a főként élmény-szolgáltatásokat kínáló online cég. A koronavírus-járvány kezdetén a vállalkozás nehéz helyzetbe került, ezért 2020 áprilisában csődvédelmet kért. Ezután sikerült megállapodást kötnie a hitelezőivel, azóta pedig kifizette nekik a kötelezettségei több mint felét, 108 millió forintot, ami után még 99 millió forint hiteltartozása maradt, melynek visszafizetéséhez négy év áll a rendelkezésére – írja a Infostart.hu.

A cég a csődvédelmet követően újjá zervezte magát, működése folyamatos maradt. Teljes mértékben kicserélődtek a tulajdonosok (két cég az új tulaj), valamint a menedzsment is. Pettendi Emőke, az egyik cég tulajdonosa szerint a Bónusz Brigád megváltoztatta a pénzügyi finanszírozási modelljét is. 70 százalékkal csökkentették a költségeiket, a létszámukat pedig több mint 80 százalékkal, 13 alkalmazottra mérsékelték. Változás továbbá, hogy például vis maior esetén az adott bónusz árát teljes mértékben visszafizetik vagy jóváírják a vásárlónak. A vevői befizetéseket pedig teljesen elhatárolják, ezért abból a pénzből már nem finanszírozhatják a működésüket.

Az eddigi eredményeik

Az átszervezések hatására tavaly a második félévben 200 millió forintos forgalmat értek el, miután megduplázódott a partnereik és az ajánlataik száma is. Jelenlegi céljuk, hogy minden évben megkétszerezzék a forgalmukat.

„A Bónusz Brigád 12 év alatt 34,3 milliárd forint megtakarítást tett lehetővé vevőinek, ami annak is köszönhető, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb: a statisztikai adatok szerint Magyarországon az online vásárlók átlagéletkora 44 év, ami azonban folyamatosan növekszik, ezért az 55 év felettiek által generált forgalom is egyre nagyobb potenciált jelent az online kereskedelem számára. A GKI Digital adatai szerint azok száma, akik aktívan interneteznek és online vásárolnak is, 3,7 millió: ők évente átlagosan 19-20 alkalommal vesznek terméket és szolgáltatást az interneten”

– írja cikk. A Bónusz Brigádnak mintegy félmillió regisztrált felhasználója van, közülük pedig napi 4-7 ezer az aktív vásárlók száma, akik főként ajándékokért és élmény-szolgálatásokért fizetnek.

The Conversation

Ne hagyd ki!