A magyar olajtársaság fogyasztói szolgáltatások üzletága sikeresen ellenállt a válság kihívásainak. A szegmens minden idők legmagasabb, 510 millió dolláros (156 milliárd forintos) EBITDA-ját produkálta 2020-ban, ami 8 százalékkal magasabb a 2019-es eredménynél.


A vállalatcsoport eredménye viszont a járványhelyzet és a gazdasági válság miatt 2019-hez képest 16 százalékkal csökkent.

A föld fölötti terjeszkedés sikerét és folytatását jelzi, hogy a Mol csoport szlovák leányvállalata, a Slovnaft megvásárolta a Normbenz Slovakia 100 százalékos tulajdonrészét, amely 16 Lukoil márkanév alatt működő töltőállomást foglal magában, jelentette be közleményében a magyar olajtársaság. A Mol március elején megállapodott a Marché International AG-vel is kilenc, Magyarországon Marché márkanév alatt üzemeltetett étterem megvásárlásáról. A megállapodások illeszkednek a vállalatcsoport „Shape Tomorrow" 2030+ frissített hosszú távú stratégiájába, amely külön hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére.

A stratégia

A gasztro és kényelmi szolgáltatások továbbfejlesztése, valamint a hálózat bővítése mind a frissített stratégiánk része, és azt a célt szolgálja, hogy regionális vezetővé váljunk az üzemanyag- és kiskereskedelem terén. Ennek elérése érdekében megújult elszántsággal folyamatosan keressük az új lehetőségeket. A 16 szlovákiai, Lukoil márkanév alatt üzemeltetett töltőállomás megvásárlása lehetőséget ad számunkra, hogy erősítsük jelenlétünket az országban, és újabb helyszínekre terjesszük ki Fresh Corner koncepciónkat

– mondta Ratatics Péter, a Mol csoport fogyasztói szolgáltatások ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak.

A Fresh Corner koncepció 2015-ben indult, és ennek köszönhetően az úton lévő vásárlók a tankolás mellett minőségi kávét, hotdogot, friss szendvicseket és péksüteményeket is fogyaszthatnak a töltőállomásokon. A láncnak most 955 üzlete van, és a koncepció nagyban hozzájárult a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens 2020-as rekord eredményéhez.

Bővül a Mol romániai töltőhálózata is, keleti szomszédunknál hét duális – a hagyományos üzemanyagok mellett elektromos járművek töltésére is alkalmas – üzemanyagtöltő állomás megnyitására vonatkozó koncessziós szerződést kötött a romá­n közúti infrastruktúrát kezelő társasággal. A húsz évre szóló szerződés értelmében a magyar társaság évente 4,8 millió euró koncessziós jogdíjat fizet a hét egység üzemeltetéséért.


The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!