A munkahely-választás során a jelöltek 61%-a a versenyképes fizetést keresi, a barátságos légkör és a közeli munkahely feleakkora súllyal esik a latba (34-34%), de majdnem ennyire fontos a munka és magánélet egyensúlya, illetve a rugalmas munkaidő is (32-30%) – jelentette ki a tanulmány ismertetőjében Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója.
A felmérésből az is kiderül, hogy a munkavállalók jelenlegi munkahelyükön leginkább a barátságos légkört (78 százalék), a lakóhelyhez való közelséget (77 százalék), valamint a stabilitást és biztonságot (72 százalék) értékelik. Érdekesség, hogy a válaszadók kevesebb mint fele, 49 százaléka említette csak a versenyképes fizetést jelenlegi munkahelyével kapcsolatban.
A felmérés foglalkozott a munkába járás kérdéseivel is. Az adatok szerint a munkavállalók jelentős része, 49 százalék ingázik a munkahelyére. A többségük, 80 százalék naponta kevesebb mint egy órát utazik, ugyanakkor pusztán a válaszadók 73 százaléka részesül valamilyen munkába járási támogatásban. Mindemellett a megkérdezettek 59 százaléka véli úgy, hogy a home office lehetősége hatékony megoldást jelenthet az ingázással kapcsolatos problémákra - idézi az eredményeket a HR Portál.
Az elmúlt egy év álláslehetőségeit összevetve az azt megelőző egy évvel, az otthoni munkavégzés lehetősége nem csökkent – sőt összességében valamelyest nőni tudott - derül ki a Profession állásportál kutatásából. Melyek a leggyakoribb munkakörök, amelyekben ezt felajánlják? Az elmúlt egy év során leggyakrabban az IT, programozás és fejlesztés, valamint az IT üzemeltetés és telekommunikáció terüleken meghirdetett pozícióknál volt adott az otthoni munkavégzés lehetősége: az előbbi esetében közel felében, az utóbbinál pedig valamivel több, mint egyharmadában szerepelt ilyen információ.
Tavaly május óta az üzleti támogatóközpontok állásaiban került elő az otthoni munkavégzés leggyakrabban az IT területek után, ezeknek közel egyharmada tartalmazott erre vonatkozó információt. A pénzügy, könyvelés területén 29 százalékra emelkedett a home office-t kínáló hirdetések aránya a vizsgált időszakban.
Olvasd el ezt is!