A formális jelentkezési feltételek változatlanok maradtak, továbbra is bárki pályázhat, aki betöltötte 20. életévét, érettségi bizonyítvánnyal és államilag elismert, komplex középfokú – vagy azzal egyenértékű – angol nyelvvizsgával rendelkezik, és büntetlen előéletű.

A társaság kiemelte, hogy a légiforgalmi irányítás iránt érdeklődők az előttünk álló hónapokban élőben is találkozhatnak majd a HungaroControl munkatársaival, köztük aktív légiforgalmi irányítókkal, az ország több városában is. A toborzókampány keretében számos helyszínre is kitelepül majd standjával a hazai légi navigációs szolgáltató, így a képzésről és a kiválasztási folyamatról személyesen is tájékozódhatnak azok, akik fontolgatják a jelentkezést. 

A képzéssel és a kiválasztási folyamattal kapcsolatos további részletek a vállalat hivatalos karrieroldalán érhetők el.
 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) rendszeresen méri 460 foglalkozásra lebontva a magyarországi kereseti adatokat, amelyek között a légi forgalmi irányítók rendre az élmezőnyben szerepelnek. Ez tavaly sem volt másképp, 2024-ben már hárommillió fölött volt a bruttó átlagkeresetük, egészen pontosan 3 421 980 forint. A légi forgalmi irányítók munkáltatója, a HungaroControl egyáltalán nem volt szűk markú, ami a fizetésemelést illeti, a statisztikai adatok tanulsága szerint 2023-hoz képest 28 százalékkal, 750 ezer forinttal emelte az átlagbéreket.

Mozdonyvezetőként is megvan a millió körüli bér

Egy másik közlekedési eszköz, a vasúti mozdonyok vezetői ugyan a légiforgalmi irányítóknál sokkal kevesebbet keresnek, ám a hazai átlagbérhez képest még mindig jó a javadalmazásuk. 2025 júniusában a teljes munkaidős foglalkoztatottak bruttó átlagbére 704 ezer forint volt, addig a legfrissebb adatok szerint ez a szám ma már eléri a 993 000 forintot, szintén a bruttó értéket tekintve. A MÁV álláshirdetései között a pályakezdők bére 400-600 forint között indul, a tapasztalattal rendelkezők már 800 000 forint felett keresnek, egy nemzetközi járaton dolgozó mozdonyvezető pedig akár már 1,2 millió forintot is hazavihet.

A MÁV most is toboroz mozdonyvezető-gyakornoki pozícióra. A tanfolyam 13-20 hónap. Ezt követen a végzetteknek a járművek műszaki ellenőrzése és előkészítése, menetrend szerinti továbbítása lesz a feladata, azaz még élesben nem irányíthatnak vonatot. A jelentkezéshez érettségi bizonyítvány, betöltött 18. életév, a tanfolyam végére (a gyakorlati vizsga időpontjára) betöltött 20. életév, orvosi alkalmasság és erkölcsi bizonyítvány szükséges.