Változik a világ
A koronavírus-járvány okozta lezárások tavaly nemcsak a családok ünnepeit változtatták meg, hanem a vásárlási szokásokat is. Az emberek a fizikai boltok helyett áttértek a webshopok szolgáltatásaira, és egyúttal a játékok népszerűségi listája is átalakult. Elemzők rámutattak, hogy 2020-ban jelentősen nőttek az eladások, ami egyebek között a szabadtéri játékoknak, a felnőtteknek készült rejtvényeknek és a nagy Lego készleteknek volt köszönhető. A szakemberek úgy vélik, hogy a kereskedelmi vállalatok a tavalyihoz hasonló forgalomra számíthatnak, viszont az emberek idén más típusú játékokat fognak keresni. A játékkereskedők szövetsége nemrég közzétette a 2021-es „álomjátékok" listáját, amelyen azok a termékek találhatók, amelyek várhatóan a legkelendőbbek lesznek az ünnepek alatt. A listán filmekhez és mesékhez köthető, például Star Wars, Pokémon és Mancs Őrjárat játékok, valamint Barbie babák és Hot Wheels termékek is találhatók.
Külön érdekesség, hogy az elemzők szerint a koronavírus delta variánsának egyre aggasztóbb terjedése ellenére az emberek valószínűleg vissza fognak térni a személyes, áruházi vásárlásokhoz. Ez egyenes úton vezet az impulzusvásárláshoz, így a matricák, a gyűjthető tárgyak, az akciófigurák és a babák értékesítése is várhatóan fellendül.Továbbá kiemelték, hogy az ünnepi családi összejövetelek és a megélhetési költségek általános emelkedése miatt egyre nagyobb nyomás nehezedik a szülőkre, ezért idén a nagyszülők átlagos kiadásainak növekedését várják.
A magyar megmentők
Bár a cikkünkben idézett elemzők főleg a brit piacot vizsgálták, az idei, akár 80 ezer forintot is meghaladó év végi nyugdíjprémium miatt a hazai kiskereskedők is nagy reményeket fűznek az unokáikat, gyermekeiket elkényeztetni vágyó nagyszülőkhöz. Egy korábbi cikkünkben a KSH hivatalos statisztikáiból egy táblázatban gyűjtöttük össze, hogy az ünnepi menüre és az ajándékozásra készülő nyugdíjasok miből, mennyit vehetnek az említett összegből.