Vizsgálat indul
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelzése alapján a magyar szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az SMS-végződtetés és a tömeges SMS-ek (pl. banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, ugyanis
díjaik mértéke megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas.
Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ágazati vizsgálatot indít, melynek eredményei alapján eldönti, hogy a területen szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra – közölte a médiahatóság.
Nem versengenek
A szolgáltatók közötti SMS-ek továbbítására az úgynevezett SMS-végződtetési díj ellenében kerül sor. Vagyis a fogadó szolgáltató díjazást kér a másik hálózatból érkező üzenet fogadásáért, amit végső soron az előfizető fizet meg. A GVH jelzésében foglalt ármozgások és egyéb körülmények arra utalhatnak, hogy az SMS-végződtetés piacán vagy annak egyes részpiacain a verseny korlátozódhat vagy torzulhat. Ezért a piaci folyamatok megismerése és értékelése érdekében az NMHH elnöke hatósági ellenőrzési eljárást indított.
Ha kell, beavatkoznak
A médiahatóság vizsgálata által érintett társaságok a következőek: a Magyar Telekom Távközlési Nyrt., a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt., a Telenor Magyarország Zrt., a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., a TARR Építő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Netfone Telecom Távközlési és Szolgáltató Kft. Ha a hatóság a hírközlési ágazati vizsgálat eredményeképpen arra a következtetésre jutna, hogy a magyarországi SMS-végződtetés piacán vagy annak egyes részpiacain beavatkozás szükséges, akkor a hatóság megteszi a szükséges lépéseket a piaci probléma megszüntetése érdekében.


