Mit kell tudni az új szolgáltatásukról, az APP-ról? Ha a nevéből indulok ki, akkor ez egy telefonos alkalmazás?

Kovásznai Ádám: Nem, ez csak a rövidítése az MBH AgrárPartner Platformnak, mobilapplikációt egyelőre nem tervezünk belőle, noha mobilnézetre is optimalizáltuk.

Mi hívta létre ezt a szolgáltatást?

K. Á.: Bankként az ügyfelek hagyományos pénzintézetként tekintenek ránk, ez a platform azonban az úgynevezett beyond banking, azaz nem klasszikus banki, hanem kiegészítő szolgáltatás. Hogy példát mondjak, ilyen a Molnál a Mol Bubi. Nagyon sok kutatásunk volt, amelyek azt mutatták, hogy az ügyfelek szeretnének szorosabb kapcsolatot a bankjukkal, és mindennapi problémáikra igénybe vennének digitális szolgáltatást is, ha az a banktól jönne. Ez a stratégiánk alapja, ehhez jönnek még hozzá azok a kihívások, amelyekkel az agrárügyfelek – legyenek kicsik vagy nagyok – szembesülnek, például a klímaváltozás hatásai vagy a gazdasági környezet. Mi ezt egyetlen platformon fogjuk össze, és kínálunk támpontokat, segítséget.

Mit kell tudni a szolgáltatásról?

K. Á.: Többek közt AI, azaz mesterséges intelligencia alapon szolgáltatunk egy chatbotot, amely pásztázza az internetet, és kilistázza az elmúlt hét vagy hónap eseményeit a mezőgazdaságból, ha megkérem erre. Az agráriumban jelenleg meghatározó a beruházási pályázatok és a támogatott források alakulása, elérése. Ezek tudásanyagát mi szintén összegyűjtöttük, és át is tudjuk adni az érdeklődőknek a chatbot segítségével. Például megkérdezhetem, hogyan lehet indulni a fiatal gazdáknak szóló pályázaton, hova kell menni, milyen segítséget érdemes kérni. Ilyen támogatást is tud adni az AI, amit folyamatosan frissítünk. Emellett állandóan elér bizonyos portálokat, és „behúzza” a rajtuk található információkat.

Milyen szolgáltatásaik vannak még?

K. Á.: Kiemelten fontosnak tartjuk az edukációt, a tudásmegosztást is. Bankunk Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágánál pedig nagyon sok egyedi, exkluzív tartalom keletkezik. Ezeket eddig offline módon vagy egy-egy konferencia keretében osztottuk meg, most viszont már képesek leszünk ezen a platformon is átadni. Fontos, hogy a működésünk bankfüggetlen, egy egyszerű regisztráció után más bankok ügyfelei számára is elérhető a szolgáltatás.

Említette, hogy más bankok ügyfelei is használhatják ezt a szolgáltatást, miért döntöttek így?

K. Á.: Az MBH Bank az agrárium legnagyobb banki finanszírozója, az ügyfélkörünket értelemszerűen szeretnénk megtartani. De nemcsak nekik szeretnénk segíteni, hanem minden magyar agrárvállalkozásnak, ezért nyitottunk mindenki felé. Például a kkv-k számára elérhető BUPA platformunk Iránytű szolgáltatását is használhatják más bankok ügyfelei, de ha a mi vagyunk a banki partnerük, akkor nagyobb kedvezményekkel.

1

Csak cégek regisztrálhatnak vagy magánszemélyek is?

K. Á.: Maradhat magánszemély is az ügyfél, de cégként egyes szolgáltatások egyszerűbben elérhetőek. Például bizonyos formanyomtatványokat egyszerűbben, előre ki tud majd tölteni a rendszer. De tervezünk olyan modult is, amelynek segítségével az ügyfél minősíteni tudja magát bizonyos pályázatokra, és néhány adat alapján előre meg tudjuk mondani neki, hogy alkalmas-e az általa kinézett pályázatra vagy sem. Emellett fontos, hogy van egy Piactér nevű szolgáltatásunk is.

Erről mit kell tudni?

K. Á.: Ide olyan minősített szolgáltatások kerülnek fel, amelyeket harmadik feles szolgáltatók adnak. Említettem, hogy a digitális termékfejlesztésnél mindig megvizsgáljuk, milyen szolgáltatást szeretnénk nyújtani az ügyfélnek, de ennek az a második lépése, hogy eldöntsük, ezt mi akarjuk-e lefejleszteni vagy ha már elérhető a piacon, be tudjuk-e emelni olyan áron, amely az ügyfélnek és nekünk is megéri. Utóbbira szolgál a Piactér, ahol ezeket a szolgáltatásokat az ügyfeleink egy kattintással el tudják érni. 

Az interjút teljes terjedelmében a Haszon Agrár magazin évzáró számában olvashatják.