A traktort vegyes gazdaságokra – növénytermesztésre, állattenyésztésre és szállításra – optimalizálták. A túlnyomásos fülke, a precíziós gazdálkodási technológia, valamint a komfortos kialakítás a ZETOR válasza a modern agrárium növekvő igényeire - írja az Agroinform.
131 és 171 LE közötti teljesítményt nyújt, rendkívül hatékony négyhengeres Deutz TCD 4.1 motorral rendelkezik, amely megfelel az V. fokozat károsanyag-kibocsátási szabványainak, valamint egy vadonatúj ZF TPT 16 sebességváltóval, amely akár 54 előre- és 27 hátrameneti sebességet kínál. A megerősített sebességváltó szerkezet akár 8,5 tonna hátsó tengelyterhelést tesz lehetővé, körülbelül 5 tonna hasznos teherbírással és 11,5 tonna össztömeggel.
A 6-os sorozat nagy teljesítményű hidraulikus rendszert is tartalmaz axiális dugattyús szivattyúval, amely 120 l/perc áramlást biztosít. A hátsó hárompontos vonóhorog emelőképessége akár 9,7 tonna, az első vonóhorog pedig akár 3,5 tonna.
A traktorról rövid videó is megtekinthető itt.
A régi legendás Zetor mellett új szereplője is van a traktorpiacnak. A Volkswagen neve kapcsán eddig az autógyártás jutott az eszünkbe, de most egy egészen új terület felé nyitott: a wolfsburgi központú cég elektromos meghajtású traktor fejlesztésébe kezdett elsősorban a fejlődő országok számára. Az MK1 nevű modell körülbelül 40 lóerős, két motor hajtja: egy 30 kW teljesítményű villanymotor biztosítja a hajtást, egy 20 kW-os másik motor a hidraulikarendszert és TLT-t szolgálja ki. A traktor tömege kb. 2,5 tonna, így elsősorban nem a nagygazdaságokat, hanem kisebb, vidéki üzemeket és közösségi mezőgazdasági rendszereket céloz meg. Különlegessége a forgatható vezetőfülke (Rüfa), amely megkönnyíti a munkavégzést hátramenetben.Bár Európában egyelőre nem kerül kereskedelmi forgalomba, az MK1 már működik: Ruandában, a RICA (Ruandai Természetvédelmi Mezőgazdasági Intézet) támogatásával elindultak a VW Gen.Farm projekt első állomásai.
Olvasd el ezt is!