Fotó: Shutterstock
"Nekem ez kicsit fáj" A Kifli-vezér válasza a drágasággal kapcsolatos kritikákra
2021-11-26
Többszörösére növelné meglévő, rövid időn belül elért részesedését a hazai kiskereskedelmi piacon a Kifli.hu. Új raktárkapacitással szolgálnák ki a bővülő igényt szolgáltatásaik iránt. Ez is kiderül abból az interjúból, amelyet Klekner Peter, a cseh vállalatcsoport magyar üzletágának vezetője adott a Napi.hu-nak. Ebből szemezgetünk.
Bőven van hely a piacon, akár ötszörös növekedésre is van lehetőségünk. Ezt azonban nem rövid távon, hanem néhány éves időintervallumban kell elképzelni.A tőkebevonás mindig csoportszinten történik, az utolsó azzal a céllal történt, hogy újabb piacokat nyissunk és raktárakat automatizáljunk. Ez a német és az osztrák üzletágat érinti a leginkább, mi már önállóan tudunk működni, nagyobb tőkebevonás nélkül. Nagyobb beruházások és terjeszkedések esetében a szükséges nagyságrendben kölcsönt veszünk fel a csoporttól. Helyi szinten nem szoktunk forrást bevonni, azt a befektetők nem szeretik.
Nekem kicsit fáj is, mert sokat teszünk azért, hogy mindig piaci árakat határozzunk meg. Több ok van. A legnagyobb növekedés a cégnél a Covid ideje alatt történt, akkor nem volt erőforrás összemérni az árakat és azokhoz alkalmazkodni. Most már több energia jut erre, automatizált, robotizált erőforrás jut arra, hogy piaci áron szolgáltassunk. A piacon a 10 legnagyobb versenytárshoz mérjük magunkat, főleg a szupermarketben leginkább keresett termékek kategóriájában. A minőségi termékeknél más az árazás, ezt a vásárlók is megértik. Merem azt állítani, hogy nagyon jól vagyunk pozicionálva mind az akciós, mind a normál árak tekintetében. A harmadik tényező, hogy drágul az egész a piac, és ezt az online felületeken jobban átlátják a vásárlók, mint a megszokott szupermarketben. Ha elő is fordulnak még nagyon túlárazott termékek, azt gyorsan tudjuk orvosolni, vásárlói visszajelzések alapján akár.
Meg kell különböztetni azt, amikor egy bolt saját üzleteiből viszi a termékeit, és akinek az a szolgáltatása, hogy nagyon gyors. Ez az úgynevezett quick commerce, ez nem mi vagyunk. Természetesen mi is arra törekszünk, hogy minél gyorsabban eljusson a rendelés a vásárlóhoz, mert a három óra még mindig sok ahhoz, hogy egy jó vacsorát kitaláljon és megfőzhessen valaki az utolsó percben. Valószínűleg elmegyünk a két óra felé. De az nem a fél órás kiszállítás világa, ahol egy családi bevásárlásról van szó, ami tartalmaz 22-23 tételt és meghaladja a 15 ezer forintot. Ilyenkor a vásárló inkább a minőséget, a jó csomagolást, a környezetbarát kiszállítást keresi. A gyorsításhoz sok kisebb állomást kéne nyitni, ami nem is környezetbarát. Biztosan fogunk nyitni még egy raktárt, ezt Budapest mérete kifejezetten indokolttá teszi.
Folyamatosan növekszik az arány, jelenleg 45 százalék felett van az itthoni termelők által előállított termékek részesedése, főleg a friss áruk terén. Nálunk nagyon magasak a minőségi elvárások, ha valamibe egy itthoni beszállító belebukhat az a minőség, illetve annak a fenntartása. De, aki ennek megfelel, annak már minden egyéb üzleti kérdésben nagyon hatékonyan tudunk segíteni.
A teljes interjút ITT találjátok.