Egy kék inges ember az önéletrajzát írja, miután elolvasta CV-tippjeinket
Fotó: Shutterstock

5 készség, amit mindenképp emelj ki a CV-ben

A járvány miatt drasztikusan átalakult a munkaerőpiac, miközben a feltörekvő, úttörő technológiák folyamatos megújulásra, tanulásra késztetik a munkavállalókat. Peter Yang, a világ egyik vezető önéletrajzíró vállalatának vezérigazgatója megosztotta a CNBC-vel, melyek jelenleg a legkeresettebb készségek, amelyeket érdemes feltüntetni az önéletrajzunkban.


Távmunkaeszközök, készségek

A világjárvány hatására rohamos terjedésnek indult a home office rendszere, amely több mint valószínű, hogy a koronavírus lecsengése után is az egyik legmeghatározóbb munkamodell lesz a világban.

Bármennyire is triviálisan hangzik, az alapvető távmunkakészségek felsorolása az önéletrajzodban rengeteget segíthet a pozitív elbírálás érdekében. Érdemes megemlítened, ha van tapasztalatod az olyan videokonferencia-szoftverekkel, mint a Zoom, a Microsoft Teams és a Webex Meetings, illetve az olyan kommunikációs programokkal, mint a Slack, a Trello vagy a Monday.

Mindezek mellett röviden összefoglalhatod, milyen home office-os tapasztalataid vannak (például X számú munkavállalót menedzseltél olyan eszközök segítségével, mint a Zoom és a Trello).

Kritikus gondolkodás

Rengeteg munkaadó szakértők segítségével speciális munkaerő-felvételi eljárásokat dolgozott ki, hogy felmérje, hogyan működik az elméd. A Google toborzói például olyan kérdésekkel bombázzák a jelentkezőket, amelyekre több jó válasz is létezik, így nagyjából fel tuják mérni a pályázók problémamegoldó képességeit és gondolkodásmódját.

Ugyan olyan fontos önéletrajzodban is demonstrálni, hogy képes vagy a kritikus gondolkodásra, mint a személyes interjú során. Részletesen fejtsd ki, milyen problémákkal szembesültél előző munkahelyeiden, és hogy milyen tanulságokat vontál le a nehézségekből.

Digitális ismeretek

A több millió álláshirdetést elemző Burning Glass Technologies vállalat jelentése szerint az online hirdetések 82 százalékában a munkaadók külön kiemelték, hogy olyan embereket keresnek, akik alapvető digitális szoftveres ismeretekkel rendelkeznek.

Természetesen a keresett készségek iparágtól függően változhatnak, de tudásodhoz mérten az alábbi programok ismeretének feltüntetése remek kiindulópont lehet:

  • Táblázatok: Excel, Google Táblázatok, OpenOffice
  • Közösségi média: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn
  • Web és kódolás: HTML, Javascript, CMS
  • Szövegszerkesztés: Microsoft Office, Google Docs, DropBox Paper

Adatelemzés

Még akkor is, ha nem adattudományi állásra jelentkezel, a toborzók szeretnének megbizonyosodni arról, hogy képes vagy megfelelően elemezni a szerepkörödhöz kapcsolódó fontos iparági adatokat.

Tapasztalataid részletezésénél említsd meg azokat a módszereket, amelyek segítségével értékelted a rendelkezésre álló információkat, és fejtsd ki, hogyan hasznosítottad a kinyert adatokat, illetve milyen hatást értél el velük. Ha például egy szoftvermérnöki állásra jelentkezel, írd le, hogyan növelted egy szoftver sebességét, miután átnyálaztad az adatokat, és rájöttél, hol lassul le az adatáramlás.

Minél pontosabban írd le azokat a projekteket, amelyeken dolgoztál: mit csináltál, mi lett az eredménye, és hogyan mérted munkád hatását.

A munkaköri leírásban említett készségek

A munkaadók nem véletlenül írják le a hirdetésben, hogy milyen készségeket keresnek. Fontos, hogy ezeket feltüntesd a pályázatodban, de semmiképp se szó szerint.

Például, ha egy álláshirdetés azt írja, hogy a leendő munkád rengeteg csapatmunkát igényel, akkor az önéletrajzodat ennek megfelelően alakítsd ki. Helyezd a hangsúlyt azokra az eredményeidre, amelyeket csapatban értél el.

Ha a hirdetés nagy gondot fordít bizonyos tanúsítványok meglétére, akkor jól látható helyen, lehetőleg az önéletrajzod tetején emeld ki a képzettségeidet. Peter Yang egy magától értetődő, mégis fontos tanáccsal zárta mondandóját:
10-ből kilencszer jobb, ha úgy hirdeted magad, mint a tökéletes jelölt az adott állásra, nem pedig úgy, mint aki mindenre képes.

Sok sikert!