A tiszta, újszerű megjelenéshez nem feltétlenül kell minden nap lemosni az autót. A Vezess.hu cikkében azt írja, hogy általánosságban kéthetente ajánlott lemosni az autót, ritkábban használt és garázsban tartott járműveknél elég 3 hetente. Természetesen a körülmények is számítanak: poros, esős időben gyakrabban is látogathatjuk a mosót, mert ha egy makacs szennyeződés sokáig pihen a fényezésen, az legalább olyan káros, mintha túl sokat mossuk feleslegesen autónkat. Az autóápolással foglalkozó szakemberek szerint a túl gyakori mosás olyan apró karcolásokat eredményezhet, amelyeket csak polírozással lehet helyrehozni, az pedig nem olcsó mulattság.
Kerüld az automata kefés mosókat és a háztartási mosószereket. Használj pH-semleges autósampont és savas anyagoktól mentes tisztítószert a felnikre.
Aki kültéren tartja az autóját neki egy tipp: lehetőleg ne parkolj fák alatt, mert a madárürülék és a gyanta kárt tehet a fényezésben.
A kemény víz problémás lehet: a fehéren száradó vízfoltok idővel tompíthatják a fényezést.
Télre egy tanács: elsőre lehet nem is veszed észre, de az utakra kiszórt só komoly kárt tehet a karosszéria elemeiben: ez a korrózió melegágya. Ezért télen érdemes legalább havonta egyszer lemosni az autót alulról is.
Az ADAC, a német autóklub egy minden eddiginél alaposabb tesztben összesen 31 téli gumiabroncsot vizsgált meg. Az eredmények riasztó képet mutatnak: a mezőny harmada elégtelen minősítést kapott. A fékútban és tapadásban megmutatkozó különbség akár életeket is menthet. Volt, amelyik jeges úton veszélyesen megnyújtotta a fékutat, más modellek pedig egyszerűen nem biztosítottak megfelelő tapadást. A legjobb és a legrosszabb gumi közti különbség 80 km/órás vészfékezésnél több mint 15 méter volt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor a prémium abronccsal felszerelt autó már megállt, a gyengébb gumival fékező jármű még mindig 46 km/órával haladt. Bővebben a teszt eredménye itt.
Olvasd el ezt is!


