Bár ez az eredmény 11 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest, mégis elég volt ahhoz, hogy a Sandero a toplista élére álljon. Magyarországon a belépőmodell 65 lóerős motorral és körülbelül 6 millió forintos árcédulával érhető el, ezzel pedig rengeteg vásárló számára vonzó választás.

A második helyre a Renault Clio került 122 489 eladott példánnyal, ami 7 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A Clio hazai alapváltozata 90 lóerős és 7,2 millió forintról indul.

A dobogó harmadik fokán a Peugeot 208 áll, ebből Európa-szerte 109 146 darabot értékesítettek január és június között – ez 2 százalékos bővülés az előző évhez viszonyítva. A 208-as belépőszintű, 100 lóerős változata Magyarországon 8 millió forint körüli áron vásárolható meg.

Egy Volkswagenekből álló trió (T-Roc, Golf, Tiguan) követi az élbolyt, majd a Dacia Duster, a Peugeot 2008, a Citroën C3 és a Toyota Yaris Cross zárja a tízes rangsort. A lista összetétele arról árulkodik, hogy az átlagos európai autóvásárló továbbra is az elérhető árú, megbízható kisautókat és városi crossovereket keresi.

(Forrás: hvg.hu)