Sokan az LFA utódjaként várták az új Lexust, de annál néhány fokkal elérhetőbb típusnak szánhatják: az LFA bő tíz évnyi fejlesztés után 500 példányban készült, ezek manapság jellemzően 1 millió dollár feletti áron cserélnek gazdát a gyűjtői piacon. Az ígéretek szerint 2026-ban állhat rajthoz a versenyautó, így az utcai modell bevezetése is ekkorra várható, a végleges változatok leleplezése pedig ez év végén történhet meg - írja a Totalcar.
 

Lexus
Fotó: Lexus

Hivatalos műszaki adatokat még nem közöltek, de a Goodwoodban megfuttatott, álcázott páros alapján belső égésű motor lesz benne, Toyotáról lévén szó, esetleg valamilyen hibriddel kiegészítve.
 

Lexus
Fotó: Lexus

Még május végén írtunk arról, hogy Európába is megérkezett a Lexus ES nyolcadik generációja. 16,5 centiméterrel hosszabb, 5,5 centiméterrel szélesebb, 11 centiméterrel magasabb és 8 centiméterrel nagyobb tengelytávú az elődjénél. Az 5,14 méter hosszú és 2,95 méter tengelytávolságú új ES immár nemcsak hibrid, hanem tisztán elektromos változatban is készül. 

A tisztán elektromos modellek közül az ES 350e 224 lóerős teljesítményű, az ES 500e pedig 343 lóerős. A 77 kWh kapacitású akkumulátoros 350e WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága 530 kilométer.

Az utastében kérhető masszázsfotel, az ajtók bambuszborítása háttérvilágítással rendelkezik, de van parfümszóró és zenére lüktető hangulatfények is.