A döntés hetekig tartó egyeztetés után született meg a cég és az étterem-üzemeltetők között. A McDonald’s annyira kiemelten kezeli az árcsökkentést, hogy még pénzügyi támogatást is felajánlott a franchise-partnereknek, ha azt teljesítik. 

A megállapodás értelmében nyolc népszerű menü ára legalább 15 százalékkal fog kevesebbe kerülni, mint ha az egyes tételeket külön vásárolnák meg a fogyasztók - írja a Világgazdaság.
 

Jönnek az 5 dolláros reggelik

Emellett az év végéig több akciót is indítanak: például 5 dolláros (1700 forint) reggeliket és 8 dolláros (2700 forint) Big Mac vagy McNuggets menüket, amelyeket Extra Value Meal néven hirdetnek meg, amit talán extrán megérős étkezésnek lehet fordítani. Ez utóbbit a McDonald’s eredetileg 1991-ben vezette be, de a járvány óta nem hirdette e néven a menüket. A cél a gyorsétteremlánc megfizethetőségének visszaállítása, ugyanis sok fogyasztó fordult el tőlük az utóbbi időszakban az áremelések hatására és inkább otthon étkeznek. 

Egyre több magyar fiatal főz otthon, csak a középiskolások gyorskaja-fogyasztók

Az Ifjúságkutató Intézet tavaszi kutatása szerint a 15–39 évesek többsége ritkán eszik gyors- vagy hagyományos éttermi ételeket. Közülük a relatíve nagy gyorskaja fogyasztók a 15 és 17 év közöttiek. Divatba jött az otthoni főzés, a legaktívabb szakácsok a 25–29 évesek (88 százalék), de még a legfiatalabbak (15–17 évesek) közül is közel minden második rendszeresen főz otthon. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy napi szinten főzni ebben a legfiatalabb korcsoportban csak igen kevesen szoktak, míg a többi korcsoportban ez az arány 38-40 százalék körül mozog. A felmérésből kiderült, hogy a fiatalok 90 százaléka ritkán vagy egyáltalán nem látogat hagyományos éttermeket.