A Nissan 2027 elején mutatja be legújabb városi elektromos autóját, a Nissan Wave-et, amely közeli rokonságban áll a következő generációs Renault Twingóval. Az új modell a Renault–Nissan szövetség keretében születik meg, kihasználva a közös fejlesztéseket és gyártási kapacitásokat, ugyanakkor önálló formavilággal és márkaarculattal. A Wave-et a Renault szlovéniai, Novo Mesto-i üzemében gyártják majd - derül ki az e-cars.hu cikkéből.

A japán gyártó számára a Wave hatalmas lehetőséget jelent, hiszen az utóbbi években gyengélkedő eladásokat egy olcsó, széles vásárlói körnek szánt elektromos modell felpörgetheti. A Renault oldalán a negyedik generációs Twingo 2026 tavaszán debütál, a Nissan változata pedig egy évvel később, 2027 elején követi.
 

A Nissan-Renault-Geely trió bábáskodik születése felett

A technológiai alapokat a Renault és a kínai Geely közösen fejlesztette ki. A Wave az AmpR Small platformra épül majd, hajtásáról egy 63 kW-os villanymotor gondoskodik, az akkumulátort pedig a kínai CATL szállítja. A körülbelül 30 kWh-s akkucsomag várhatóan 300 kilométeres hatótávot kínál, ami a városi és elővárosi használathoz bőségesen elegendő. Az árazás kulcskérdés: a Renault 20 ezer euró alatti indulóárat ígér a Twingónál, így a Wave-nek is ebben a sávban kell megjelennie, ha versenyképes akar maradni.

A Wave név teljesen új a Nissan modellpalettáján, bár korábban a Micra egyik felszereltségi szintjén már felbukkant. Sokan arra számítottak, hogy a japán gyártó inkább a régi Pixo nevet hozza vissza – ezt a védjegyet 2025-ben újra be is jegyeztette a Nissan. Végül azonban a Wave mellett döntöttek, jelezve, hogy a modell egy új korszak nyitányát képviseli.

A Renault–Nissan szövetség harmadik márkája, a Dacia szintén bemutat majd egy még olcsóbb, ugyanazon a platformon fejlesztett villanyautót, szintén 2027-ben. Így a vásárlók három különböző ár- és felszereltségi szinten választhatnak majd elérhető árú elektromos kisautót a szövetség kínálatából.
 

Patrol Nismo, Leaf, Juke, Micra...

Két új modellt is bemutatott a Nissan a közelmúltban. A Patrol Nismo 495 lóerejével nemcsak az eddigi legerősebb, de 2,8 tonnájával a legnehezebb sportterepjárója a Nissannak.

A sportos Patrol négy kilóval nehezebb lett, mint a hagyományos kivitele, így 2 817 kilót nyom. Ilyen tömeg sportos mozgatásához rengeteg erő kell, ezért egy 3,5 literes, Twin Turbo motor felel. A VR35DDTT motor már a hagyományos Patrolban is 425 lóerőt tud, azonban ezt a Nismo változatban azonban 495 lóerőre emelték. Érdekes részlet, hogy a 700 Nm-es csúcsnyomaték nem változott, valószínűleg ez a maximum, amit ilyen súly mellett elbír a kilencsebességes automata váltó és/vagy az összkerékhajtás.

Ennél vélhetően szélesebb vásárlói rétegeket mozgathat meg az új Nissan Leaf, amit szintén a közelmúltban mutattak be. Nagyobb hatótávval, gyorsabb töltéssel és futurisztikus dizájnnal érkezett meg a Nissan Leaf harmadik generációja, amelytől a gyártó komoly áttörést remél a villanyautó-piacon. A japán cég számára a visszaeső eladások és nehéz anyagi helyzete miatt is kulcsfontosságú modell nemcsak az elektromos autózást jól ismerők, hanem a hagyományos hajtású járművekből váltani kívánók számára is vonzó alternatíva lehet. Az új, kompakt és vibrációmentes hajtáslánc kétféle teljesítményben érhető el, 52 vagy 75 kWh-s akkumulátorral. A nagyobb verzió akár 488 km-es hatótávra is képes.

Idén érkezett meg a teljesen elektromos Micra is a gyártó kínálatába. A Nissan európai dizájnközpontjában, Londonban tervezett modell a Renault AmpR Small platformjára épül, és kétféle akkumulátorral érhető el: 40 és 52 kWh-ssal. A nagyobb akksi akár 400 kilométeres hatótávot biztosít.

2026-ban pedig teljesen elektromos hajtással érkezik a Juke harmadik generációja, amely a 2023-as Japan Mobility Show-n bemutatott Hyper Punk koncepcióra épül. Ez az autó továbbra is a Nissan egyik rendkívül egyedi és megkülönböztetett fontosságú modellje lesz.