A streaming szolgáltatók között továbbra is éles verseny dúl az előfizetők megszerzéséért és a nyereséges működés eléréséért. A Netflix mögött a Max és a Disney+ áll, utóbbi – neves tartalmai és sok előfizetője ellenére – 2019-es debütálása óta egészen az idei év elejéig veszteségeket termelt.
A vállalat azonban tavasz óta nyereséges, most pedig a még nagyobb profit érdekében áremelésre készül.
Mindez a The Verge értesülései szerint a Disney+ reklámokkal ellátott és reklámmentes csomagokra is kihat majd.
A tengerentúlon a reklámokkal ellátott havi előfizetések ára havi 8 dollárról 10 dollárra – 2900 forint 3600 forintra emelkedik, míg a reklámmentes változat ára 14 dollárról – 5100 forintról – 16 dollárra – 5800 forintra – nő. Utóbbi kapcsán az éves reklámmentes csomagok a korábbi 140 dollár – 51 ezer forint – helyett 160 dollárba – közel 58 ezer forintba – kerülnek majd.
Mivel a közép-európai régióban, így Magyarországon is a fentitől eltérő árazási stratégiát alkalmaz az amerikai vállalat, ezáltal még nem egyértelmű, hogyan csapódik le ez az áremelés az itthoni előfizetői csomagokat illetően.