A Hyundai egy pillanatra hátat fordított a divatos SUV-trendnek, és bemutatott egy valódi, igazán brutális és futurisztikus terepjáró-koncepciót, a Hyundai Cratert. Az újdonság egyelőre még csak tanulmányautó, de már most érzékelteti, hogyan képzeli el a dél-koreai gyártó off-road modelljeinek jövőjét.
A Crater a Ford Bronco és a Jeep Wrangler kategóriájában száll majd ringbe, és a tervek szerint semmilyen téren nem ismer leküzdhetetlen akadályt - derül ki aHVG cikkéből.
A modell emelt futóművet, 33 colos terepgumikat, karakteres LED-lámpákat és digitális visszapillantókat kapott, amelyek még robusztusabbá teszik a megjelenését. A négyszemélyes utastérbe keret nélküli, szekrényszerűen szétnyíló ajtókon lehet beszállni, a belső pedig futurisztikus műszerfalat és szögletes kormányt vonultat fel.
A Cratert a nagyközönség először a Los Angeles-i Autószalonon láthatja élőben. Bár a Hyundai a részletes műszaki adatokat még nem ismertette, annyit megerősített, hogy a látványos terepjáró tisztán elektromos, összkerékhajtású hajtáslánccal érkezik – ezzel egy új korszakot nyitva a márka off-road stratégiájában.
Úgy tűnik, a formabontó dizájn alapkövetelménnyé vált mostanában a Hyundainál: érkezik a kínai piacra szánt Elexio, ami egy középkategóriás, teljesen elektromos SUV. A belső teret még nem mutatták be, de teljesen máshogy nézhet ki, mint a többi Hyundai-nál. A Carscoops szerint az Elexio belsejében nem lesznek fizikai gombok a műszerfalon, a 27 colos kijelző és az MI-alapú Qualcomm Snapdragon 8295 chip azonban biztosan lenyűgöző lehetőségeket biztosít majd az utasok számára.
A figyelemfelkeltő fényszórók, 20 colos kerekek és a sportos lökhárítók mögött azonban teljesítmény is lapul: a vállalat állítása szerint a modell 700 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd, és 27 perc alatt lesz feltölthető 30-ról 80%-ra.
Az Elixio a Hyundai legújabb kínai projektjének első terméke. A tervek szerint a gyártó a következő négy évben évente 2-3 új energiahajtású modellt készít a kínai piacra, amelyek főként szedánokat és SUV-kat foglalnak majd magukban – elektromos, hibrid és kiterjesztett hatótávolságú hajtásláncokkal. Arról egyelőre nincs hivatalos információ, hogy az 5 évig fejlesztett Elexio Európában elérhető lesz-e a közeljövőben.
Olvasd el ezt is!





