A Trabantok egykori szülőhelyén, a németországi Zwickauban megkezdődött a müncheni székhelyű Bogner divatcég segítségével megalkotott vadonatúj ID.3 GTX Fire+Ice sorozatgyártása.
A vásárlók egy 286 és egy 326 lóerős verzió közül választhatnak, melyek közös vonása az 545 Nm-es nyomaték és a hátsókerék-hajtás. Az erősebb kivitel 5,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, és 200 km/h-ra van korlátozva a végsebessége - írja a HVG.

Az alapáron adaptív sportfutóműves ID.3 GTX Fire+Ice nettó 79 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora 591 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A telep maximum 185 kW-tal tölthető, és ideális esetben akár 26 perc alatt le lehet tudni egy 10-80 százalékos töltést. Az autó németországi ára 56 ezer euró (22,1 millió forint).

A Volkswagen korábban ID.2 néven hívott kis e-autója ID.Polo néven érkezik. Erről az autógyártó számolt be. A modell várhatóan 25 ezer euró (10 millió forint) alatti alapáron kerül piacra, ezzel a német gyártó egyik legfontosabb fegyvere lehet az olcsó kínai versenytársakkal, például a BYD-vel szemben. A tanulmányautót jövő héten, a müncheni IAA autószalonon mutatják be, bár a végleges sorozatgyártású verziót csak 2026-ban leplezik le.
Az Autopro azt írja, a kisautó nem is annyira kicsi: hossza 4053 milliméter, szélessége 1816 milliméter, magassága 1530 milliméter – ezek nagyjából megegyeznek a jelenlegi, belső égésű motoros Polo értékeivel, bár szélesebb és magasabb valamivel az elektromos változat.
Olvasd el ezt is!