A német kormány pár héten belül új törvénytervezetet mutat be, amely elő fogja írni a töltőállomások nagy részének gyorstöltővel való felszerelését. Ezt maga a német kancellár jelentette be Münchenben, a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállítás keddi megnyitóján.
Olaf Scholz kancellár elmondása szerint a töltőállomások 80 százalékát fel kell szerelni az üzemeltetőknek legalább 150 kilowatt kapacitású gyorstöltővel. Németország ezzel a kontinens legelső országa lesz, amely ilyen szintű töltőhálózatot hoz létre.
A közlekedés, mozgás egyetemes, emberi szükséglet, de a jövőben úgy kell közlekednünk, hogy ne károsítsuk bolygónkat és környezetünket. A fejlesztésnek köszönhetően nem kell többé aggódni az elektromos autók hatótávja miatt sem
– emelte ki a politikus.
Ezt is olvasd el! 5 perc alatt feltölthető akkumulátorral kísérletezik a Tesla
Fotó:123RF
A mobilitásra egyre nagyobb a kereslet, amire szerinte muszáj fenntartható kínálattal kielégíteni. Emellett a 2021 óta Frankfurt helyett már Münchenben megrendezésre kerülő kiállításon – a Portfolio szerint is – hangsúlyozta, hogy nem kell aggódni a német autóipar miatt.
A nyolcvanas években sokan attól tartottak, hogy a japán autógyártók letarolják a piacot, két évtizeddel később pedig a dél-koreai gyártók előretörése körül voltak hasonló félelmek. Újabban a kínai szereplők megjelenése miatt szokás aggódni, holott a német autóipar versenyképessége vitán felül áll
– fejtette ki Olaf Scholz.
Ez is érdekes lehet számodra: Európai hódításra készülnek a kínai e-autók gyártói
Ezzel együtt azonban Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség elnöke az eseményen megismételte azt a kritikáját a német autóiparral szemben, miszerint:
az ágazat valóban versenyképes, de Németország mint termelési bázis a drága energia, a magas adó- és járulékterhek és a túlburjánzó szabályozás miatt elveszítette nemzetközi versenyképességét.
A vásár az új helyszín mellett profilját is megváltoztatta, így a már említett mobilitás lépett az autók gyártása és értékesítése kulcsszó helyébe. Ennek köszönhetően megnőtt a nem német vállalatok jelenléte is, továbbá olyan óriási tech cégek, mint a Microsoft, a Google vagy a Samsung is képviseltetik magukat szponzorként a vasárnapig tartó rendezvényen.