Fontos lépés
A világ egyik meghatározó gyorsétteremlánca is csatlakozott az ambiciózus környezetvédelmi célokat megfogalmazó vállalatok egyre népesedő táborábhoz, bár a meki koránt sincs egyszerű helyzetben. Ne feledjük, az üzletpolitikájának alapja a franchise hálózat, amelyben több tízezer vállalkozás található. A céljait csak úgy tudja maradéktalanul megvalósítani, ha minden partnere elkötelezi magát a nettó zéró kibocsátás megvalósítása mellett. Éppen ezért szakaszokra bontotta a programot, így lépésről lépésre haladhat a környezettudatos működés felé. Az első feladat az, hogy 2030-ra a közel 40 ezer franchise partner és a hamburgerlánc beszállítói is minimum harmadára csökkentsék a jelenlegi, abszolút kibocsátásukat. A vállalat továbbá a Science Based Targets nonprofit kezdeményezéssel együttműködve a meglévő klímacéljait is felülvizsgálja.
Miért van erre szükség?
Az ENSZ tudósainak álláspontja szerint a klímakatasztrófa elkerülése érdekében 2050-re az egész Föld üvegházhatású nettó gázkibocsátását nullára kell csökkenteni. Így megakadályozható lenne, hogy a globális felmelegedés meghaladja a 1,5 Celsius-fokot. Félreértések elkerülése végett, többnyire a környezettudatos vállalatok esetében sem lehetséges, hogy nulla károsanyag-kibocsátással üzemeljenek. A nettó zéró emisszió azt jelenti, hogy a cég annyi üvegházhatású gázt bocsát ki, amennyit elnyel.
A McDonald's-al együtt már több mint 1000 vállalat tett fogadalmat a fenntartható működés megvalósítására. A napokban 220 alapkezelő, amelyek több mint 30 000 milliárd dollár fölött rendelkeznek, levelet írt a világ 1600 legszennyezőbb vállalatának, amelyben felszólították a vezérigazgatókat tudományos alapú környezetvédelmi célok kitűzésére, mivel a tűzesetek, aszályok és árvizek egyre jobban indokolják az éghajlatváltozás lassítását.
A húsban az erő
A meki a világ egyik legnagyobb marhahús-felvásárlója. Teljes kibocsátásának 80 százaléka a marhahúshoz, a csirkehúshoz, a tejtermékekhez és az egyéb fehérjeforrásokhoz köthető ellátási láncból származik. A Science Based Targets segítségével azon dolgozik, hogy optimalizálja a mezőgazdasági, földhasználati és erdészeti tevékenységeit.
A McDonald's célkitűzése magában foglalja a közvetlen forrásokból, például vállalati irodákból és éttermekből, valamint közvetett forrásokból, különösen a franchise-éttermekből és a beszállítók áruiból és szolgáltatásaiból származó kibocsátások csökkentését is.