Így profitálnak az online kereskedők a Mekiben csalódott rajongókból
A McDonald's május 26-án egy eddig még nem látott, új menüt vett fel az étlapjára, ami a népszerű koreai popzenekar, a BTS nevét viseli. Túl sok újítást nem tartalmaz a menü, a limitált kiadású csomagolásokért viszont odáig vannak a rajongók. Ezt sokan ki is használják.

A Meki „famous orders" fantázianevet viselő projektjének köszönhetően már számos, híresség-ihlette menüvel találkozhattak a gyorsétteremlánc fogyasztói – írja az Insider. Travis Scott és J Balvin mellett most az iszonyatosan népszerű k-pop banda, a BTS is társult a Mekivel. A rajongók imádják. Nem feltétlenül magát az ételt (amihez két egyedi szósz is jár), sokkal inkább a csomagolást. Már-már hajtóvadászat indult a limitált kiadású papírzacskók után, amelyekre ereklyeként tekintenek a rajongók.

​Kereslet, kínálat

Az ebay-t böngészve számos érdekes hirdetésre bukkanhatunk. Vannak, akik a kajamaradékos papírzacskókat árulják cirka 23 ezer forintért, de egy limitált zacskó, ami még a két egyedi szószt is tartalmazza 57 ezer forintot is megér. Olyanok is akadnak, akik csak a szószokat árulják, átszámolva 7 ezer forintos áron. Egy dél-koreai eladó egész csomagokat kínál eladásra, amelyekben megtalálható a papírzacskó, az üdítős doboz, a csirke nuggets doboza, és a szószok is. Mindegyik sterilizálva, nagyjából 13 ezer forintért. Bár a drágább csomagokra nem sok érdeklődő van, az olcsóbb, illetve középkategóriás „portékákat" viszik, mint a cukrot. Magyarországon 1800 forint körül mozog a BTS menü a Mekiben.

A McDonald's-nak ez az ilyen projektje, amit az egész világra kiterjesztett. Ez azt jelenti, hogy globálisan 50 országban elérhető a limitált menü. Azonban – főleg az amerikai vásárlóktól – számtalan panasz érkezett a gyorsétteremláncra. Sokan arról számoltak be, hogy teljesen átlagos csomagolásban kapták meg a rendeléseiket, és jóformán csak a szószok voltak egyediek a menüjükben. Ezért rengetegen az internethez fordultak, és az ebay-hez hasonló platformokról szerezték be szeretett együttesük „relikviáit".

A McDonald's nagyjából annyit fűzött a jelenséghez, hogy az ajánlat piaconként változhat.

Persze nem csak a csomagolásból áll a vállalat és a zenekar együttműködése. 4 héten keresztül közösen exkluzív online tartalmakat készítenek, amelyek csak a Meki applikációjából lesznek elérhetők. Továbbá limitált kiadású rajongói tárgyakat is piacra dobtak.

The Conversation

Ne hagyd ki!