A McDonald's május 26-án egy eddig még nem látott, új menüt vett fel az étlapjára, ami a népszerű koreai popzenekar, a BTS nevét viseli. Túl sok újítást nem tartalmaz a menü, a limitált kiadású csomagolásokért viszont odáig vannak a rajongók. Ezt sokan ki is használják.

A Meki „famous orders" fantázianevet viselő projektjének köszönhetően már számos, híresség-ihlette menüvel találkozhattak a gyorsétteremlánc fogyasztói – írja az Insider. Travis Scott és J Balvin mellett most az iszonyatosan népszerű k-pop banda, a BTS is társult a Mekivel. A rajongók imádják. Nem feltétlenül magát az ételt (amihez két egyedi szósz is jár), sokkal inkább a csomagolást. Már-már hajtóvadászat indult a limitált kiadású papírzacskók után, amelyekre ereklyeként tekintenek a rajongók.

​Kereslet, kínálat

Az ebay-t böngészve számos érdekes hirdetésre bukkanhatunk. Vannak, akik a kajamaradékos papírzacskókat árulják cirka 23 ezer forintért, de egy limitált zacskó, ami még a két egyedi szószt is tartalmazza 57 ezer forintot is megér. Olyanok is akadnak, akik csak a szószokat árulják, átszámolva 7 ezer forintos áron. Egy dél-koreai eladó egész csomagokat kínál eladásra, amelyekben megtalálható a papírzacskó, az üdítős doboz, a csirke nuggets doboza, és a szószok is. Mindegyik sterilizálva, nagyjából 13 ezer forintért. Bár a drágább csomagokra nem sok érdeklődő van, az olcsóbb, illetve középkategóriás „portékákat" viszik, mint a cukrot. Magyarországon 1800 forint körül mozog a BTS menü a Mekiben.

A McDonald's-nak ez az ilyen projektje, amit az egész világra kiterjesztett. Ez azt jelenti, hogy globálisan 50 országban elérhető a limitált menü. Azonban – főleg az amerikai vásárlóktól – számtalan panasz érkezett a gyorsétteremláncra. Sokan arról számoltak be, hogy teljesen átlagos csomagolásban kapták meg a rendeléseiket, és jóformán csak a szószok voltak egyediek a menüjükben. Ezért rengetegen az internethez fordultak, és az ebay-hez hasonló platformokról szerezték be szeretett együttesük „relikviáit".

A McDonald's nagyjából annyit fűzött a jelenséghez, hogy az ajánlat piaconként változhat.

Persze nem csak a csomagolásból áll a vállalat és a zenekar együttműködése. 4 héten keresztül közösen exkluzív online tartalmakat készítenek, amelyek csak a Meki applikációjából lesznek elérhetők. Továbbá limitált kiadású rajongói tárgyakat is piacra dobtak.

Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A McDonald's május 26-án egy eddig még nem látott, új menüt vett fel az étlapjára, ami a népszerű koreai popzenekar, a BTS nevét viseli. Túl sok újítást nem tartalmaz a menü, a limitált kiadású csomagolásokért viszont odáig vannak a rajongók. Ezt sokan ki is használják.

A Meki „famous orders" fantázianevet viselő projektjének köszönhetően már számos, híresség-ihlette menüvel találkozhattak a gyorsétteremlánc fogyasztói – írja az Insider. Travis Scott és J Balvin mellett most az iszonyatosan népszerű k-pop banda, a BTS is társult a Mekivel. A rajongók imádják. Nem feltétlenül magát az ételt (amihez két egyedi szósz is jár), sokkal inkább a csomagolást. Már-már hajtóvadászat indult a limitált kiadású papírzacskók után, amelyekre ereklyeként tekintenek a rajongók.

​Kereslet, kínálat

Az ebay-t böngészve számos érdekes hirdetésre bukkanhatunk. Vannak, akik a kajamaradékos papírzacskókat árulják cirka 23 ezer forintért, de egy limitált zacskó, ami még a két egyedi szószt is tartalmazza 57 ezer forintot is megér. Olyanok is akadnak, akik csak a szószokat árulják, átszámolva 7 ezer forintos áron. Egy dél-koreai eladó egész csomagokat kínál eladásra, amelyekben megtalálható a papírzacskó, az üdítős doboz, a csirke nuggets doboza, és a szószok is. Mindegyik sterilizálva, nagyjából 13 ezer forintért. Bár a drágább csomagokra nem sok érdeklődő van, az olcsóbb, illetve középkategóriás „portékákat" viszik, mint a cukrot. Magyarországon 1800 forint körül mozog a BTS menü a Mekiben.

A McDonald's-nak ez az ilyen projektje, amit az egész világra kiterjesztett. Ez azt jelenti, hogy globálisan 50 országban elérhető a limitált menü. Azonban – főleg az amerikai vásárlóktól – számtalan panasz érkezett a gyorsétteremláncra. Sokan arról számoltak be, hogy teljesen átlagos csomagolásban kapták meg a rendeléseiket, és jóformán csak a szószok voltak egyediek a menüjükben. Ezért rengetegen az internethez fordultak, és az ebay-hez hasonló platformokról szerezték be szeretett együttesük „relikviáit".

A McDonald's nagyjából annyit fűzött a jelenséghez, hogy az ajánlat piaconként változhat.

Persze nem csak a csomagolásból áll a vállalat és a zenekar együttműködése. 4 héten keresztül közösen exkluzív online tartalmakat készítenek, amelyek csak a Meki applikációjából lesznek elérhetők. Továbbá limitált kiadású rajongói tárgyakat is piacra dobtak.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!